ورستاپن: به رویای بزرگ خود رسیدم

ورستاپن: به رویای بزرگ خود رسیدم

راننده جوان هلندی رسیدن به قهرمانی جهان را رویای بزرگ خواند و عنوان کرد از این حس احساس غرور دارد.

به گزارش سادس، در روز پایانی فصل ۲۰۲۱ فرمول یک در پیست ابوظبی، مکس ورستاپن هلندی در رقابت با لویس همیلتون، راننده سرشناس بریتانیایی و قهرمان ۷ دوره جهان موفق‌تر عمل کرد و برای نخستین‌بار عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد.

در پنج سال گذشته، یک نام دائما در صدر فرمول یک بوده است و آن نام لوئیس همیلتون راننده بریتانیایی بوده است. مرد بریتانیایی در مرسدس تقریباً دست نیافتنی بود و اکنون مکس ورشتاپن هلندی ۲۴ ساله در کمتر از یک ثانیه شهرت او را از بین برده است.

این راننده هلندی در آخرین مسابقه در ابوظبی توانست اولین عنوان قهرمانی خود را به دست بیاورد اما این قهرمان جدید فرمول یک جهان کیست؟ مکس از خانواده‌ای بلژیکی-هلندی می آید و هر دو والدینش در مسابقه شرکت داشتند. پدرش جوس در فرمول یک رانندگی می کرد و مادرش سوفی راننده کارتینگ بود.

اما پسر از هر دوی آنها پیشی گرفت. او همچنان در ۱۰۶ مسابقه بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۳ فقط ۱۷ امتیاز کسب کرد و دو سکو بدون برد داشت. مکس یک عنوان جهانی و ۲۰ برد حرفه ای دارد. او حالا قهرمان جهان است.

به گزارش سادس، در حالی که ۵ دور به پایان مسابقه باقی مانده بود و همیلتون بیش از ۱۲ ثانیه از ورستاپن جلوتر بود، ناگهان نیکولاس لطیفی از تیم ویلیامز با کنار پیست برخورد کرد و موجب شد پرچم زرد به نمایش درآمد. خودرو سیفتی کار(safety car) تا یک دور به پایان مسابقه در پیست بود و زمانی که کنار رفت، ورستاپن با لاستیک‌های نرمی که به تازگی تعویض کرده بود توانست همیلتون را مغلوب کند.

او در صحبت هایی گفت: تبدیل شدن به یک راننده فرمول یک رویای من بود. اکنون من به عنوان یک قهرمان جهان اینجا هستم. هنگامی که او در سال ۲۱۰۴ مقام سوم فرمول ۳ اروپا را برای تیم اتومبیلرانی ون آمرسفورت به دست آورد، توجه افراد فرمول یک را به خود جلب کرد. او در ابتدا عضوی از تیم دوم تورو روسا بود، جایی که در سال ۲۰۱۵ به عنوان جوانترین راننده فرمول یک  با ۱۷ سال و ۱۶۳ روز اولین حضور خود را با این تیم انجام داد. 

او تصمیم گرفت با شناسنامه هلندی رقابت کند، زیرا «بیشتر احساس هلندی بودن می‌کند» و به دلیل فعالیت‌های اتوموبیل‌رانی، زمان بیشتری را با پدرش می‌گذراند تا با مادرش. و در حین بزرگ شدن در Maaseik، یک شهر بلژیک در مرز هلند، همیشه توسط مردم هلند احاطه شده بود. ورشتاپن در سال ۲۰۱۵ گفت: “من در واقع فقط برای خواب در بلژیک زندگی می کردم اما در طول روز به هلند می رفتم و دوستانم را نیز در آنجا داشتم. من به عنوان یک هلندی بزرگ شدم و این احساسی است که دارم.” او به طور رسمی تنها ملیت هلندی را زمانی که به سن بلوغ رسید انتخاب کرد.

این راننده هلندی بعد از قهرمانی در جهان گفت: امروز می‌توانست طور دیگری پیش برود اما مطمئناً سال آینده دوباره تلاش خواهیم کرد، برمی‌گردیم و امیدوارم دوباره این کار را انجام دهم. او در ادامه گفت: این رقابت دیوانه کننده است. منظورم این است که هدف من وقتی کوچک بودم، قهرمانی در جهان بود. البته این بود که راننده فرمول ۱یک شوم. و امیدوار بودم روزی برنده شوم و روی سکو باشم. این چیزی باورنکردنی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *