هنرمندان و سینماگران شرکای اجتماعی پلیس در ارتقای احساس امنیت هستند

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اهالی هنر و سینماگران را شرکای اجتماعی خود در ارتقاء احساس امنیت در می دانیم، بر لزوم بهره گیری از ابزار هنر برای توسعه امنیت مردم پایه تاکید کرد.

به گزارش سادس، سردار مهدی حاجیان در نشست صمیمی با تهیه کنندگان سینما و تلویزیون با اشاره به اقبال مخاطبان به ژانرهای پلیسی اظهار کرد: تولیدات هنری و  سینمایی با ژانرهای پلیسی برای مخاطبان گیرا و جذاب است و شایسته که با توجه به این نیاز مخاطب،  تولیدات ژانرهای پلیسی پررنگ تر از پیش باشد.

وی از آمادگی برای تقویت تعاملات بیش از پیش معاونت فرهنگی اجتماعی انتظامی با تهیه کنندگان و سرمایه گذاران فیلم و سریال خبر داد و به نقش موسسه ناجی هنر به عنوان بازوی اجرایی و ارتباطی این مجموعه با حوزه هنر و سینما اشاره و بیان کرد: در این موسسه تعداد بیشماری فیلمنامه در قالب فیلم سینمایی، مجموعه تلویزیونی، فیلم کوتاه، مستندات و … مطالعه و ارزیابی می شود؛  ارائه خدمات انتظامی با دیدگاه هنری نظیر مشاوره فیلمنامه، ارائه تجهیزات، ادوات، اماکن انتظامی و سایر امکانات بر مبنای نیازمندی تهیه کنندگان ژانرهای پلیسی، حضور هنروران انتظامی و … بخشی از خدمات دهی در این حوزه است و این مهم بیانگر نگرش تعاملی پلیس با اهالی هنر است.

 ایفای نقش پلیس در شئون مختلف زندگی مردم

معاون فرهنگی اجتماعی  از پلیس به عنوان نهاد متولی امنیت و آرامش جامعه یاد کرد و گفت: پلیس در تمام شئون زندگی نقش دارد و بخش غیرقابل حذف از زندگی اجتماعی انسان ها است، حوزه سینمای پلیسی می تواند در انعکاس و انتقال خدمات و مفاهیم پلیسی نظیر توسعه فرهنگ قانون پذیری، ایفای نقش تک تک بدنه جامعه در تولید امنیت عمومی ، ارتقاء آگاهی مردمی و …  نقش اساسی وانکارناپذیری داشته باشد.

وی از اهالی هنر و سینما  به عنوان شرکای اجتماعی پلیس در ارتقاء احساس امنیت یاد کرد و بر لزوم بهره گیری از ابزار هنر برای توسعه امنیت مردم پایه تاکید کرد.

براساس گزارش سایت پلیس، وی با بیان اینکه پلیس ملجاء و مأمن مردم است، عنوان کرد: می توان از ابزار هنر برای ترسیم و نمایش  پلیس ایده آل و در تراز انقلاب اسلامی ؛ پلیسی امین، هوشمند و … بهره گرفت و با تکیه بر این مهم، الگوسازی صورت داد، در هر حال معتقدیم که جامعه هنر و اهالی سینما می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

 گفتنی است ؛ در این جلسه برخی از تهیه کنندگان سینمایی به ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

انتهی پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *