موافقت شورایی ها با فروش ملکی برای توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پایتخت

اعضای شورای شهر تهران با فروش ملکی در منطقه ۲ موافقت کردند و مقرر شد منابع حاصل از فروش این ملک صرف توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل پروژه های عمرانی شود.

به گزارش سادس، صبح امروز بررسی لایحه مجوز فروش و تصویب معامله ملکی با پلاک ثبتی مشخص روی میز شورا قرار گرفت و آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران درباره این لایحه گفت: شهرداری تهران لایحه فروش ملکی با متراژ ۱۶۵۰ متر را به شورا آورده که براساس مصوب کمیسیون ماده ۵ طبقه زیرین با سطح اشتغال ۹۰ درصد و طبقه همکف و اول تجاری بوده و مابقی به عنوان پارکینگ استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت پایه ۱۸۲ میلیارد تومان تعیین شده هست، تصریح کرد: البته این قیمت باید به روز شود اما شهرداری تهران به دو دلیل این لایحه را به شورا آورده چرا که مبلغ قرارداد از سقف مجاز بیشتر است و همچنین فروش این ملک در فهرست پیشنهادی فروش املاک امسال نبوده.

فلاح معاون مالی شهرداری تهران در دفاع از این لایحه گفت: این زمین در ضلع جنوبی بیمارستان عرفان است که شدیدا مشکل پارکینگ دارند و این ملک بعد از به روز رسانی قیمت کارشناسی از طریق مزایده و بورس به فروش می رسد.

ناصر امانی با بیان اینکه اگر قیمت کارشناسی قطعی نیست پس ما به چه چیزی می خواهیم رای بدهیم‌، گفت: همین حالا قیمت ها در منطقه 2 چند برابر شده و باید این قیمت به روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه چه فرد فداکاری حاضر است که این ملک با کاربری پارکینگ را بخرد و بعد املاک همجوار با این اوضاع اقتصادی را بخرد و در مقابل متعهد شود که پارکینگ عمومی هم بسازد هرچند که حالا اجازه ساخت 2 طبقه تجاری و رستوران را دارد؟.

امانی با بیان اینکه در گذشته مجوزهایی برای پارکینگ دادیم اما برج بالا آمد گفت:  چه ضمانتی به ما داده می شود ملک کاربری پارکینگ عمومی خود را حفظ کند. همچنین پیشنهاد می شود پول فروش این ملک تنها صرف حمل و نقل عمومی و تکمیل پروژه ها شود.

عباسی در  واکنش به این لایحه گفت: برایم سوال است کمیسیون ماده ۵ چند سال قبل اجازه کاربری تجاری و رستوران به این ملک داده اما آیا ضوابطش با استانداردهای امروز ما می خواند؟ و آیا پارکینگی که می سازد تنها برای مجموعه های رستوران و تجاری خود است یا عموم مردم! همچنین شهردادی مشخصا بگوید با پول این ملک چه می خداهد بکند و اگر قرار است صرف پرداخت حقوق شود بهتر است نفروشیم.

شربیانی نیز افزود: تجربه پارکینگ سازی در تهران موفق نبوده  و بنظرم محکم سازی کنیم‌و در لایحه صراحتا قید شود که مالک نمی تواند تحت هیچ شرایطی شکل پروانه را تغییر بدهد.

در ادامه فلاح معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه براساس رای کمیسیون ماده ۵ بارگذاری پارکینگ عمومی و اختصاصی در این ملک است، گفت: مالک باید ۶ طبقه پارکینگ عمومی بسازد و حتما بعد از مجوز شورا قیمت این ملک کارشناسی جدید شود.

سروری نایب رئیس شورا که اداره جلسه را برعهده داشت در جمع بندی گفت: پس براین اساس در متن لایحه قید شود که واگذاری این ملک با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی و با به روزرسانی قیمت انجام گیرد و منابع حاصله نیز صرف توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل پروژه های عمرانی پایتخت شود.

به گزارش سادس، فروش این ملک با ۱۹ رای به تصویب رسید.

به گزارش سادس، شریبانی در پایان بررسی این لایحه گفت: ناصر امانی یک نامه به هیات رئیسه دادند و از من خواستند آن را قرائت کنم و در این نامه ای که خطاب به هیات رئیسه نوشتند، اعلام شده: با توجه به تذکرم در جلسه گذشته شورا در مورد عدم انتشار اخبارم این تذکر را تصحیح کرده و از سوءتفاهم ایجاد شده پوزش می خواهم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *