قاسم پور: افزایش پوشش برنامه‌های ورزش همگانی زنان باید جز اهداف ما باشد

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش پوشش برنامه‌های مربوط به ورزش همگانی زنان یکی از اهدافی است که بایستی دنبال کنیم، چراکه اگر ورزش با زیست زنان همراه شود، شاهد افزایش سطح سلامت زنان و افزایش سلامت روان خانواده و جامعه خواهیم بود.

به گزارش سادس، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایسنتاگرام نوشت: «این هفته نخستین جلسه فراکسیون زنان و خانواده با وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم در موضوع ورزش زنان برگزار شد.

گسترش طرح‌های مربوط به ورزش همگانی زنان و زیرساخت‌های ورزشی با همکاری شهرداری و شورای شهر، حل مسائل حقوقی زنان ورزشکار مانند خروج از کشور در زمان مسابقات توسط مجلس، توجه به بودجه ورزش زنان در بخش همگانی و قهرمانی در اصلاح لایحه بودجه 1401 در مجلس، برنامه‌ریزی جهت افزایش لیگ‌های ورزشی زنان و بحث ورزش بانوان شاغل برخی از نکاتی بود که در این جلسه مطرح کردم.

از سال گذشته تاکنون طی بازدیدهای مختلفی که از اردوهای ورزش زنان داشتیم و جلساتی که با زنان ورزشکار در مجلس برگزار کردیم، نظام مسائل ورزش زنان را شناسایی کرده و تلاش می‌کنیم از وجه نظارتی و تقنینی مجلس جهت رفع آن‌ها اقدام کنیم. یکی از موضوعات مهمی که توسط جامعه ورزشکاران مطرح شده است، پیگیری بیمه ورزشکاران است. در جلسه با وزیر ورزش و جوانان، علاوه بر نکات فوق، موضوع بیمه را نیز مطرح کردم و خواستم این موضوع در این وزارتخانه بررسی و در صورت لزوم موانع اجرای آن در قالب لایحه برداشته شود.

معاونت توسعه ورزش بانوان وزراتخانه توجه به ورزش زنان شاغل را در کنار فعالیت های دیگر وزراتخانه جز اولویت ها اعلام کردند و مقرر شد از روز زن اقدامات جدی در این زمینه صورت بگیرد.

افزایش پوشش برنامه‌های مربوط به ورزش همگانی زنان یکی از اهدافی است که بایستی دنبال کنیم. اگر ورزش با زیست زنان همراه شود، شاهد افزایش سطح سلامت زنان، کاهش بیماری‌های مختلف زنانه، نشاط و شادابی و افزایش سلامت روان خانواده و جامعه خواهیم بود.

یکی از راه‌های افزایش پوشش برنامه‌های ورزش همگانی زنان، استفاده از زیرساخت‌های ورزشی موجود در شهرها توسط وزارت ورزش و جوانان است. جهت تعریف این همکاری، جلسه‌ای با حضور مسؤولان وزارت ورزش و جوانان و اعضای شورای عالی استان‌ها خواهیم داشت. گزارش اقدامات را از طریق این صفحه خدمتتان اطلاع‌رسانی می‌کنم. به امید خدا»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *