واکنش فدراسیون تیراندازی به اعتراض کاندیداهای انتخابات کمیسیون‌ها

واکنش فدراسیون تیراندازی به اعتراض کاندیداهای انتخابات کمیسیون‌ها

سرپرست دبیری فدراسیون تیراندازی گفت: اعتراضی به نحوه برگزاری انتخابات نبود تنها برخی از عزیزان به آیین نامه اعتراضاتی داشتند که در حال بررسی است.

به گزارش سادس، روز گذشته انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، داوران و مربیان فدراسیون تیراندازی انجام شد و نتایج آن از سوی فدراسیون اعلام شد. بعد از اعلام نتایج برخی از کاندیداها و اعضای انتخاب شده نسبت به نحوه انتخابات اعتراضاتی را عنوان و برخی از آنها نیز به صورت مکتوب اعتراض خود را به حراست وزارت ورزش اعلام کردند.

سرپرست دبیری فدراسیون تیراندازی در خصوص اعتراضات اعضا و کاندیدای کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران در مورد نحوه برگزاری و نتیجه انتخابات این فدراسیون به سادس، گفت: مشکلی که در نحوه انتخابات وجود نداشته یعنی فردی به نحوه برگزاری اعتراضی نکرده است. اکثر عزیزان به آیین نامه اعتراض دارند. من هم براساس اساسنامه تنها مجری هستم و قانون‌گذار که نیستم. اعتراضات همه دوستان را بررسی کردیم، آنهایی که قوانین را مطالعه نکرده بودند را توجیه کردیم. این اولین بار است که انتخابات کمیسیون‌ها در فدراسیون‌ها انجام می‌شود. چندین فدراسیون دیگر هم این انتخابات را برگزار کردند که این مشکلات چندین برابر بدتر در آن فدراسیون‌ها هم وجود داشته است. 

خلیلی نژاد افزود: اکثر دوستان نسبت به خود آیین نامه اعتراض دارند. آیین نامه را هم من ننوشتم و چیزی است که وزارت ورزش در اختیار من قرار داده است. من هم موظف هستم براساس آن انتخابات را انجام دهم. بعید هم می‌دانم کسی نسبت به تخلف در انتخابات اعتراض داشته باشد چون اگر می‌بود اطلاع می‌دادند. همه عزیزان نسبت به خود آیین نامه اعتراض داشتند که برخی اعتراضاتشان درست و منطقی به صورت مکتوب به من ارائه کردند و من هم جهت بررسی به امور مجامع فرستادم و در حال بررسی است.

سرپرست دبیری فدراسیون تیراندازی گفت: اگر اعتراض‌ها بعد از بررسی به حق باشد و نیاز باشد می‌توانیم آرا را ابطال کنیم یا حتی انتخابات را لغو کنیم مثل بسیاری از فدراسیون ها که این اتفاق افتاده است اما اکنون در حال بازبینی هستیم. ضعفی که برخی از کاندیداها در این زمینه دارند عدم مطالعه صحیح آیین نامه است.

وی در خصوص شرط های آیین نامه گفت: آیین نامه چند ماده و بند دارد که در ماده شماره ۳ نحوه انتخاب‌ها را متذکر شده و چگونگی انتخاب اعضا را مشخص کرده است. اعضا ۹ نفر شامل ۵ نفر عضو اصلی و ۴ نفر عدل البدل هستند. در ماده ۲ هم آمده است که ۲ نفر از اعضای اصلی و ۲ نفر از اعضای عدل البدل باید حتما از زنان باشند. این نکته ای که خیلی از دوستان نمی‌دانند اما براساس آن اگر ۱۰ نفر اول از مردان انتخاب شده باشند ما حداکثر می‌توانیم ۳ نفر را از آنها را انتخاب کنیم و نفرات چهارم و پنجم هرچند که رای بیشتری داشته باشند باید طبق این بند از زنان انتخاب شوند. 

خلیلی نژاد افزود: ماده بعدی باید از هر رشته و یا ماده (تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی) حداقل یک و حداکثر دو نفر باید در هر کمیسیون حضور داشته باشند. قاعدتا با این حساب باید برای دو ماده دو نفر و یک ماده یک نفر را انتخاب کنیم. ماده‌های قوی‌تر دو نفر انتخاب می‌شوند. همچنین طبق بند ۷ ماده ۸ نیز باید از هر استان تنها یک نفر می تواند در کمیسیون انتخاب شود. یعنی اگر از یک استان یک داور انتخاب شده باشد داور بعدی حتی اگر فیلتر جنسیت هم اعمال شده باشد نمی‌تواند انتخاب شود. دوستان نسبت به این موارد ضعف اطلاعاتی دارند و من بارها بارها در صحبت‌هایم با آنها گفته‌ام که باید چندین بار آیین نامه را مطالعه کنید.

سرپرست دبیری فدراسیون تیراندازی گفت: در این که آیین نامه ضعف دارد شکی نیست. من هم خودم به عنوان مربی و داور بین‌المللی و عضو اسبق تیم ملی نسبت به این ضعف ها اطلاعات دارم و می‌دانم کدام‌ها به نفع ورزش تیراندازی است. هیچ جانبداری هم از کسی نکرده‌ام. 

وی گفت: خودم هم قبل از اینکه سرپرست دبیری فدراسیون شوم کاندیدای کمیسیون‌ها بودم اما بعد از آن به این سبب که صحت برگزاری رعایت شود با نظر سرپرست فدراسیون انصراف دادم. در صورتی که من سرپرست دبیری هستم و حکم سرپرستی دائمی نیست اما من از حق خودم هم گذشتم.

خلیلی نژاد در پاسخ به این سوال که در مواردی که میزان آرا و امتیازها برابر بوده چطور انتخاب انجام شده است گفت: در این مورد ضعف آیین نامه وجود داشت. در انتخابات کمیسیون داوران تپانچه زنان این مشکل را داشتیم. بر حسب اتفاق هم یکی از آن نفرات توکلی همسر بنده و دیگری خانم خندان بودند. آنها رای برابر داشتند و هیچ بندی برای این موضوع در آیین نامه وجود نداشت. در این شرایط باید کمیته نظارت تصمیم‌گیری می‌کرد. بازرس فدراسیون، مشاور حقوقی و امور مجامع وزارت ورزش باید تصمیم می‌گرفتند که کدام فرد انتخاب شود اما من چون یکی از آنها همسرم بود سکوت کردم و نظری ندادم.

او گفت: اولین پیشنهاد این بود که درجه آن‌ها را در نظر بگیریم که دست بر قضا درجه‌ها هم یکی بود کمیته نظارت وزارت ورزش قرعه کشی را پیشنهاد داد و انجام شد. البته باز هم بنده با آن موافق نبودم چون کار درستی نبود اما به این سبب که شاید اصرار من شبهه ایجاد می‌کرد توکلی از حق قانونی خود گذشت و به این تصمیم احترام گذاشت. این هم ضعف آیین نامه بود که باید از قبل پیش بینی می‌شد. 

سرپرست دبیری فدراسیون تیراندازی در پایان گفت: فقط یک مورد اعتراض هست که در حال بررسی است اگر تایید شود رای عوض می شود وگرنه همان آرای قبلی که به اطلاع رسیده پابرجا خواهد بود.

واکنش فدراسیون تیراندازی به اعتراض کاندیداهای انتخابات کمیسیون‌ها

واکنش فدراسیون تیراندازی به اعتراض کاندیداهای انتخابات کمیسیون‌ها

واکنش فدراسیون تیراندازی به اعتراض کاندیداهای انتخابات کمیسیون‌ها

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *