فعالیت 21 مرکز اختلالات یادگیری در گلستان/ رویکردهای یادگیری باید مدرن باشد

سادس/گلستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ضرورت توجه به موضوع اختلالات در یادگیری، گفت: 21 مرکز دولتی و خصوصی اختلالات یادگیری در سطح استان فعالیت می کننئد.

سیده هما عقیلی در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه نشست هم اندیشی سرگروههای اختلالات یادگیری استان گلستان با اشاره به اینکه ما معتقدیم هم اندیشی راهکار میانبری برای بهره مندی از تجارب یکدیگر در عرصه های مختلف است، اظهار کرد: در حوزه یادگیری به ویژه در دانش آموزان استثنایی قطعا با توجه به ظرافت های کار این تبادل تجربه بسیار مهم و اساسی است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نشست های هم اندیشی ایجاد ارتباط بیشتر بین اداره آموزش و پرورش استثنایی و آموزش ابتدایی استان است، افزود: تعامل سازنده سرگروه های اختلالات یادگیری با معلمان کلاس های درس یکی از مسائل مهمی است که باید در بستر همین هم اندیشی ها محقق شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان تغییر در سه حیطه ی نگرش، دانش و توانش را رسالت مهم نشست های این چنینی عنوان کرد و گفت: از همه معلمان می خواهم تا در حوزه یادگیری از رویکردهای مدرن یادگیری استفاده کنند و کیفی سازی آموزش را در دستور کار خود قرار دهند.

عقیلی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط موثر میان نهادهای اثر بخش در حوزه یادگیری تاکید کرد: از اقدامات مشترک بین آموزش ابتدایی استان و اداره استثنایی می توان به همکاری در مراکز مشکلات یادگیری، سنجش و سلامت دانش آموزان و جایگاهی دانش آموزان و طرح تلفیقی فراگیر اشاره کرد.

وی افزود: آمار مراکز اختلالات یادگیری استان ۱۲ مرکز دولتی و ۹ مرکز غیر دولتی می باشد و ۹۰۰ دانش آموز تحت پوشش مراکز اختلالات یادگیری قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *