ارتقای امنیت از دستاوردهای تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی کشور

رییس پلیس کشور با بیان اینکه تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی کشور قطعا باعث ارتقای جایگاه و پایگاه پلیس است، ارتقای امنیت و خدمات بیشتر برای مردم را از دستاوردهای مهم آن خواند.

به گزارش سادس، سردار حسین اشتری در نشست نمایندگان مجمع استان قزوین در ستاد ناجا با اشاره به تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوی اسلامی ایران خاطر نشان کرد: خداوند متعال را برای این اتفاق مهم و مبارک شکرگزاریم و این مهم را مرهون عنایت و لطف فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

وی  با بیان اینکه تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی کشور قطعا باعث ارتقاء جایگاه و پایگاه پلیس است، خاطر نشان کرد: ارتقاء امنیت و خدمات بیشتر برای مردم از دستاوردهای مهم این مهم خواهد بود.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از حمایت ها و پشتیبانی عزیزان در مجلس شورای اسلامی از انتظامی کل کشور قدردانی می کنم؛ قطعا تقویت پلیس به معنای تقویت امنیت کشور است و مردم از این پشتیبانی منتفع می شوند.

رییس پلیس کشور با اشاره به اولویت های ماموریتی پلیس عنوان کرد: هر ساله بر مبنای نیازسنجی های میدانی و عملیاتی، ماموریت های  اولویت دار احصاء و در یک برنامه مدون آن را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به تنوع، گستردگی و پیچیدگی ماموریت های پلیس خاطر نشان کرد: همکاران ما همواره در خط مقدم تامین نظم و امنیت داخلی و عمومی و خدمات دهی به مردم هستند و در بحران شیوع ویروس کرونا علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی، در این میدان نیز دوشادوش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوش درخشید.

سردار اشتری گفت: اجرا و پیشبرد بسیاری از ماموریت ها و اهداف پلیس به منظور تقویت نظم و امنیت نیازمند پشتیبانی های معنوی و مادی است، شایسته است که در تخصیص بودجه و اعتبارات سال ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن در نظر گرفتن گستردگی جغرافیایی ماموریت های پلیس، نیازمندی های تجهیزاتی و امکاناتی انتظامی کشور را نیز در نظر بگیرند.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه شأن مردم ما در یافت مطلوب ترین خدمات انتظامی است، بر لزوم تلاش برای تزریق تجهیزات و امکانات به پلیس بر مبنای استانداردهای جهانی تاکید و تصریح کرد: تزریق امکانات، تجهیزات و تحقق فرآیند هوشمندسازی پلیس که از اولویت هاست نیازمند اعتبارات می باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای پلیس در حوزه های مختلف و متنوع ماموریتی مطرح کرد: نیروهای پلیس، شبانه روز و مجاهدانه و ایثارگرانه از مرز تا مرکز مشغول جانفشانی هستند و چنین نیروهای فداکاری بایستی پشتیبانی معیشتی و رفاهی شوند.

سردار اشتری در ادامه بر لزوم اصلاح برخی قوانین به منظور جلوگیری از تکرار چرخه جرم تاکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می شود که تناسبی میان جرم و هزینه آن وجود ندارد، بنابراین بایستی برخی قوانین در این حوزه اصلاح و قوانین بازدارنده به منظور جلوگیری از تکرار چرخه جرم وضع شود.

براساس گزارش سایت پلیس،  در این دیدار اعضای نمایندگان مجمع استان قزوین از تلاش و خدمات پلیس تقدیر کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *