تلاش یک کارمند برای الحاق روستاهای دلیجان به کاشان

[ad_1]

به گزارش سادس:

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور با جدیت جلوی کارمند خودسر این وزارتخانه را بگیرد، در غیر این صورت مجمع نمایندگان استان طرح استیضاح وزیر را مطرح می‌کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: متأسفانه اخیراً یکی از کارمندان کاشانی در وزارت کشور با بهره‌گیری از جایگاه خود در این وزارتخانه به دنبال جدا کردن بخشی از روستاهای دلیجان و الحاق آن به شهر کاشان در طرح تقسیمات کشوری است که به شدت مخالف این اقدام بوده و اجازه این کار را نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: این کارمند وزارت کشور که خود اهل کاشان است، در اقدامی خودسرانه با نامه‌نگاری و پیگیری‌های متعدد در تلاش است که تعدادی از روستاهای دلیجان را جدا و به شهر کاشان ملحق کند که نمایندگان مردم در مجلس با این اقدام مقابله کرده و اجازه نخواهند داد که این عمل اشتباه و غلط در دستگاه اداری بدعت گذاشته شود و به انجام برسد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جای بسی تعجب است که یک کارمند معمولی در وزارت کشور به راحتی می‌تواند چنین اقدامات خودسرانه‌ای را در تقسیمات کشوری انجام داده و موجب ایجاد تحرکات عده‌ای خاص در این مناطق شود.

سلیمی با بیان اینکه امروز کشور به شدت به آرامش نیاز دارد و نباید اجازه داد عده‌ای بخواهند برای کشور حاشیه‌سازی کنند، خاطر نشان کرد: در صورتی که این مسئله ختم به خیر نشود، بدون شک مجمع نمایندگان استان مرکزی بیکار نخواهند نشست و طرح استیضاح وزیر را در مجلس دنبال خواهند کرد.

وی گفت: از وزیر کشور می‌خواهیم با جدیت با این اقدام خودسرانه این کارمند وزارت مقابله و وی را توبیخ کند تا درسی شود برای کسانی که بخواهند از جایگاه خود سوء استفاده کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: مشهد اردهال از نظر تاریخی جزو استان مرکزی بوده است، اما متأسفانه در مجلس ششم حرم مطهر از استان جدا و به اصفهان الحاق داده شد، اما قتله‌گاه و قسمت دیگری از آن جزو استان مرکزی بوده و برای مردم این منطقه مکان بسیار مقدس و با ارزشی است که جزو ارزش‌های معنوی دلیجان محسوب شده و غیر قابل جدا شدن است.

سلیمی گفت: برای مردم استان جدا شدن مشهد اردهال در آن برهه تاریخی بسیار تلخ بود که هیچ‌گاه خاطره این اتفاق تلخ را فراموش نخواهند کرد، اما مردم و نمایندگان هوشیار استان بار دیگر اجازه نخواهند داد این اتفاق مجدداً تکرار شود.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *