شبکه هاي اجتماعي به فرهنگ عمومي کشور آسيب مي زنند

معاون تربيت و آموزش ناجا گفت: امروز موضوعي که با غفلت مورد هجمه قرار مي گيرد، فرهنگ عمومي کشور است که در شبکه هاي اجتماعي به شدت مورد آسيب قرار گرفته است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،  سردار یاوری دبير علمي همايش ملي شبکه هاي اجتماعي مجازي و امنيت عمومي در حاشيه برگزاري همايش اظهار داشت: امروزه شاهديم که تعداد تلفن هاي همراه موجود در جهان از تعداد جمعيت جهان بيشتر است و اين امر باعث شده تا افراد در کنار يکديگر تنها حضور فيزيکي داشته باشند.

وي افزود : از ابتداي زندگي بشر شبکه هاي اجتماعي و ارتباطي وجود داشته و انسان نياز به برقراري ارتباط با همسالان و همنوعان خود داشته است.

معاون تربيت و آموزش ناجا اضافه کرد: متاسفانه ما نتوانسته ايم در مسائل عمده اجتماعي به عنوان مثال کنگره عظيم راهپيمايي اربعين، اقتصاد مقاومتي و … حضوري پررنگ در فضاي مجازي داشته باشيم.

وي با بيان اينکه شبکه هاي اجتماعي صرفا بد نيست بلکه همانند چافوی جراحي در اتاق عمل، مي تواند جان فردي را نجات دهد و يا همین چاقو می تواند در درگیری منجر به مرگ شود، گفت: اگر مسير فضاي مجازي به درستي مديريت شود ما مي توانيم از نکات مثبت اين فضا بهره کافي ببريم .

وي با اشاره به اينکه هر کاري که  امروزمردم در اجتماع انجام مي دهند به نحوي به پليس ارتباط دارد، گفت: بحث شبهه در اين فضا بسيار زياد است به نحوي که يک عکس مي تواند به اندازه يک فيلم چند ساعته عمل کند و پليس نيز با اشراف کامل بايد بتواند وا قعيت ماجرا را روشن کند.

سردار ياوري هدف از برگزاري اين همايش را توليد ادبيات در حوزه شبکه هاي اجتماعي مجازي و امنيت عمومي، شناخت فرصت ها و چالش هاي شبکه هاي اجتماعي مجازي و امنيت عمومي، شناخت الزامات و ضرورت هاي حضور پليس در شبکه هاي اجتماعي مجازي برشمرد و گفت: امروز موضوعي که با غفلت مورد هجمه قرار مي گيرد فرهنگ عمومي کشور است که در اين فضا به شدت مورد آسيب قرار گرفته است./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *