آغاز مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو

آغاز مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو

مراسم بدرقه نخستین گروه ورزشکاران المپیکی ایران به المپیک توکیو آغاز شد.

به گزارش سادس، مراسم بدرقه اولین گروه ورزشکاران اعزامی  ایران به المپیک توکیو در جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی آغاز شد.
رسانه هایی زیادی در مراسم حضور داشتند که همین مسئله باعث می شد هنگام گرفتن گفتگوها تجمع زیادی بدون رعایت فاصله اجتماعی ایجاد شود.
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش  از مسئولان حاضر در این مراسم هستند.
صمد نیکخواه بهرامی پرچمدار کاروان ایران اولین ورزشکاری بود که به داخل سالن آمد و  پس از  او تکواندوکاران به همراه کادر فنی خود وارد شدند. ورزشکارانی که امشب راهی توکیو می‌شوند به ترتیب در حال وارد شدن به جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی هستند.
مراسم با پخش کلیپی از نمایندگان ایران در المپیک توکیو آغاز شد.

صالحی امیری: مجموعه ورزش تصمیم گرفتیم از حاشیه دور باشیم

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای مراسم بیان کرد: برادر عزیزم آقای سلطانی فر گزارش مشروح از کار را می دهد. همه فدراسیون ها، ورزشکاران و کادرفنی زحمت زیادی کشیدند تا کاروان امشب به سمت توکیو پرواز کند و کام ملت را در بازی ها شیرین کنند. ما در این دوره چهارساله تصمیم گرفتیم با وزارت ورزش و فدراسیون ها و کمیته ملی پارالمپیک وقت برای حاشیه نگذاریم و تمام تمرکز ما روی متن باشد چون مردم ما توقع حاشیه ندارند.

او ادامه داد: این کاروان محصول تلاش های چند ساله است. بیش از یک صد نفر این کاروان را پشتیبانی می کنند.

و افزود: برای کسب سهمیه تلاش های بسیاری انجام شده است. قهرمانی که اکنون در کاروان حرکت می‌کند، بیش از ۱۰۰ نفر او را پشتیبانی می‌کنند. من از این تربیون از تمام استان‌ها و مسئولان استانی تشکر می‌کنم که ورزشکاران را حمایت کردند.

صالحی امیری به حمایت‌های دولت اشاره و بیان کرد: دولت و سازمان برنامه و بودجه حداکثر حمایت مالی را انجام دادند که ما از این طریق مشوق های لازم را ایجاد کردیم‌.

او افزود:  این کاروان کاروان امید ملت و شعار آن “همه برای ایران” است. ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه فداکاری می‌کنند. نام کاروان را “ستارگان ایران زمین” نامیدیم چون قهرمانان ما به مثابه ستارگانی هستند که در آسمان ایران می‌درخشند. کاروان ما تصمیم گرفته در مرداد کام ملت را شیرین کند.  در کنار آن چندین برنامه اختصاصی فرهنگی در توکیو داریم.

این خبر تکمیل می شود…

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *