واکسیناسیون ۱۶۲هزار همدانی علیه کروناویروس

سادس/همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از واکسیناسیون ۱۶۲ هزار همدانی علیه کروناویروس خبر داد و گفت: برای مقابله با نوع دلتا کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به بیش از ۸۵ درصد برسد.

دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: با ورود ویروس دلتا به کشور عملا وارد پیک پنجم بیماری شدیم و اگر از دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم از دو هفته آینده وضعیت نامناسبی خواهیم داشت.

طاهری با بیان اینکه از روز گذشته، واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال را در استان، آغاز کردیم، تصریح کرد: واکسیناسیون این گروه با واکسن‌های صورت می‌گیرد و تا زمانیکه پیامک برای افراد ارسال نشده به مراکز واکسیناسیون، مراجعه نکنند.

وی با اشاره به RNA‌دار بودن کروناویروس، توضیح داد: این ویروس‌ها جهش‌زا هستند، تعداد آن‌ها در میلی‌لیتر خون بسیار بالاست و به دلیل کوچکی ژنوم فرآیند ترمیم کمتر رخ می‌دهد و موجب جهش ویروس می‌شود.

طاهری در رابطه با تاریخچه جهش‌های کروناویروس در این بحران جهانی، افزود: ویروس آلفا در سپتامبر ۲۰۲۰ در انگلستان شناسایی و تا الان در ۱۷۳ کشور شناسایی شده‌، ویروس بتا در می ۲۰۲۰ در جنوب آفریقا شناسایی و تاکنون در ۱۲۲ کشور گزارش شده، ویروس گاما اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ در برزیل شناسایی شد و تا الان در ۷۴ کشور گزارش شده‌ و ویروس دلتا اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در هند شناسایی شده و همچنان در حال گسترش در کشورهای جهان است.

وی در پایان با بیان اینکه ۱۶۲ هزار نفر در استان همدان واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به ۶۶ درصد رسیده در صورتیکه برای کنترل کرونا دلتا باید به بیش از ۸۵ درصد برسد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *