جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه در آخرین فرازهای نبرد خود با نظام استکباری هستیم، گفت: امروز بی‎اعتباری آمریکا حتی در برجام روشن شد، آنها نشان دادند که غیرقابل اعتماد و بدعهد هستند.

به گزارش سادس به نقل از سپاه نیوز؛ سردارسرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در کنگره شهدای دانشجویی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: نمی‎توان به وعده‎های آمریکا تکیه کرد، واقعیت امروز این است که نظام آمریکا وجهه و اعتبار سیاسی خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اینکه تمام توان آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی تمدید تحریم قانون داماتو است، تصریح کرد: آنها باید بدانند ملت ایران سیاست‎های ضد استکباری، استقلال‎طلبانه، اقتدارگرایانه و مستقل خود را تابع هیچ قراردادی نمی‎دهد که یک‎طرف آن رژیم‎های بی‎تعهد قرار دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: برجام نسخه‎ای نیست که آمریکا بتواند از بستر آن مبسوط الید عمل کند در حالی که ما مقید و ملزم به انجام آن باشیم، دکترین انقلاب اسلامی مقابله به مثل، عکس‎العمل‎های متناسب، دقیق و حساب شده است، ملت ایران تصمیم گرفته است حقوق خود را عادلانه، دقیق، شجاعانه و بدون هیچ ملاحظه‎ای از قدرت‌های به ظاهر بزرگ بستاند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی از هر زمان دیگری قدرتمندتر و مسلط‌ تر بر شئون و سرنوشت خود است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ذیل رهبری‎های حکیمانه و الهی رهبر معظم انقلاب پیش خواهد رفت و هیچ دغدغه‎ای برای تأمین منافع و دستاوردهای ملی خود نداریم.

وی گفت: امیدواریم دشمنان ما قدرت ملت بزرگ ایران را به درستی محاسبه و ملاحظه کنند و دچار خطا در تصمیم نشوند اینجا ایران سرزمین مردان و زنان مومن است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فلسفه وجودی اسلام تصریح کرد: پیامبر عظیم‎الشأن، بنیانگذار بنای یک تمدن عظیم و نوین به نام اسلام شد تا مسلمانان را از فضای جهل مدرن نجات دهد و آنان را با مسیر سعادت خود آشنا کند.

سردار سلامی با اشاره به جنگ بین حق و باطل گفت: پیامبر گرامی اسلام تلاش کرد فرازهای یک جهاد کبیر و مقدس علیه مستکبران را که کوشیدند تا جهان اسلام سکویی برای دستیابی به ترازهای برتر قدرت جهانی قرار دهند، آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) ما را با منطق جهاد، استقامت و ثبات‎قدم برای دستیابی به آرمان‎های بزرگ آشنا کرد، افزود: مقام معظم رهبری حقیقتا پس از امام راحل، بیرق‎داری حکیم، پیشوایی سلیم، شجاع، با ذهن و دلی سرشار از منطق وحی و قدرت نفوذ در اعماق تفکر دشمنان با شناختی دقیق و ژرف از واقعیت‎ها و تحولات عصر جدید سکان این انقلاب را در دست دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دوران پیچیده‎ترین توطئه‎های استعمار نوین، هدایت و راهبری امت اسلام را به عهده دارد، گفت: مقام معظم رهبری موجب توقف سیاست جهان‎خواران و توقف گسترش استیلاطلبیِ استکبار بر اسلام شدند و با الهام‌بخشی و روح آگاهی در ضمیر ملت‎های مسلمان، جغرافیای سیاسی جهان اسلام به جغرافیای یک انقلاب وسیع و با نگاهی علیه دشمنان بشریت و اسلام تبدیل کردند.

سردار سلامی از 4 هزار شهید استان گلستان به عنوان سروهای بلندمقامت این سرزمین یاد کرد که همچون کهشکشانی از ستارگان پرفروغ بر آسمان این استان هستند، ابراز کرد: شهدا حاملان فکر برتر، اندیشه والاتر و آگاهی ملت هستند.

وی دو قشر را در انقلاب اسلامی بسیار موثر و تاثیرگذار خواند که نقش پیشگام و قوه پیشران حرکت عظیم انقلابی بودند و اظهار کرد: روحانیون و در راس آن امام راحل و مقام معظم رهبری؛ همچنین دانشجویان به عنوان پرچمداران آزاداندیشی، استکبارستیزی، عدالت‎خواهی، کرامت‎خواهی، اسلام‌طلبی و استقلال‌خواهی در مفهوم حقیقی قشر تاثیرگذار در انقلاب اسلامی بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: استقلال در منطق دانشجویان آرایه متنوعی از مفاهیم به هم پیوسته استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی است و دانشجویان به عنوان پیشگامان این انقلاب بزرگ نقش برجسته و درخشانی در تحقق انقلاب دارند.

سردار سلامی با اشاره به نقش دانشجویان پس از پیروزی اولیه انقلاب اسلامی تصریح کرد: دانشجویان در 22 بهمن 1357 در ترسیم سیمای اقتدار ملی نقش برجسته و ارزنده‎ای ایفا کردند.

وی ادامه داد: کسانی که به همراه سردار شهید تهرانی‎مقدم توانستند موشک بالستیک را که با سرعت چند برابر سرعت صوت وارد فضا کنند از همین دانشگاه‎ها فارغ‎التحصیل شدند، آنها که توانستند پهپادهایی تولید کنند که 3 هزار کیلومتر مساحت را بدون سرنشین طی کند و از هر نقطه‎ای عکس و فیلم بگیرد و در هر منطقه‎ای عملیات، پرتاب راکت و موشک انجام دهد و همین مساحت 3 هزار کیلومتر را برگردد جزو فارغ‌التحصیلان دانشگاه‎ها بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ترور دانشجویان توسط مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: دانشجویان این مملکت، اسرارRQ170 و فناوری‎های نهفته دراین پرنده مدرن را شناسایی کردند و پهپاد ایرانی را به پرواز درآوردند آنها دانشجویانی از جنس شما بودند.

سردار سلامی تاکید کرد: دانشجویانی که با ساخت رادارهایشان، ماهواره‎ها را در آسمان رصد کنند همچون شما هستند و بودند، شما همان‎ها هستید، آنها توانستند به دنیای ریز اتم نفوذ کنند و ملت ایران را در ردیف کشورهای دارای فناوری هسته‎ای قرار بدهند که دقیقا دانشجویان همین دانشگاه‎ها بوده و هستند.

وی نقش دانشجویان را در فناوری بیو و نانو بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشجویان حرف‎های بزرگی به عنوان ایران شکوهمند در جهان می‎زنند و آنها شما هستید و شما هستند چون همه یکی هستیم و این نقش دانشجوی ایرانی است که در ارتقاء تراز و موقعیت جهانی ایران در دانش و فناوری حرف برای گفتن دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، دانشجویان را افسران جنگ نرم جدید در فضای تقابل راهبردی نظام سلطه با انقلاب اسلامی انگاشتند، ابراز کرد: این مفهوم زیبا و مقدس به عنوان بخشی از هویت حقیقی دانشجوی مسلمان و آزاداندیش است این حقیقت فقط در ذهن و کلام نیست بلکه واقعیتی روی زمین است.

سردار سلامی؛ انقلاب شکوهمند اسلامی را همچون بعثتی از اسلام و شبیه‎ترین واقعه به بعثت اولیه اسلام عنوان کرد و گفت: این انقلاب همچون در آنچه پیامبر عظیم‎الشان با طلوع دادن خورشید اسلام از افق مکه با جاهلیت اولی مبارزه کرد تا مسلمانان به آگاهی، آزادی و تحقق ارزش‎های متعالی اسلام دست یابند، انقلاب اسلامی مبارزه‎ای برای محو جاهلیت مدرن است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی برای از بین بردن میدان تأثیر اندیشه‎های ویرانگر، مخرب، فرهنگ مبتذل، تحقیرکننده ذهن و قلب جوانان پای کار است و ما شاهد غروب رو به زوال فرهنگ و تمدن غرب هستیم، این دو پدیده برای آزادی، نجات و بازگشت مسلمانان برای هویت از دست رفته به وجود آمدند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به منطق این انقلاب با طرح یک سوال تصریح کرد: چرا جهان اسلام با بیش از یک میلیارد و 300 میلیون انسان و بیش از 50 درصد ذخایر انرژی جهان و دارا بودن موقعیت‎های ژئوپولوتیک جهانی و ارزش‎های متعالی اسلام باید از هر کشوری در جهان عقب‌مانده‎تر باشد.

سردار سلامی راز عقب‌ماندگی مسلمانان را به استناد آیه قرآن برشمرد و گفت: کتاب الهی به زیبایی پرده از این راز برمی‎دارد، اگر از کفار تبعیت کنید آنها شما را به عقب باز خواهند گرداند.

وی با بیان اینکه ارتجاع و عقب‌ماندگی حاصل تبیعت مسلمانان از طرح‎ها، نقشه‎ها و برنامه‎های کفار بوده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای ایمان به خدا، کفر به طاغوت و بیرون کشیدن مسلمانان از دایره تبیعت از کفار پدید آمد تا بشریت راه تعالی و سعادت را بازیابد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: اندیشه‎های الهام‎بخش و آگاه‎کننده ولی‎فقیه در هر دوره‎ای از انقلاب موجب جریان‎یابی اندیشه زلال، شفاف و ناب اسلامی و انقلابی در ساحت ذهن و قلب مسلمانان شد و آنان را از گورستان جهل بیدار کرد و یک محشری اتفاق افتاد، قیامتی روی زمین اتفاق افتاد و یک حشر جدید برای مسلمانان و قیامت روی زمین حاصل شد.

سردار سلامی اظهار کرد: از آن تاریخی که انقلاب وارد تحولات سیاسی و فرهنگی ما شد تا به امروز در این مقابله سخت که دامنه‎های آن جهانی بوده، درخشان‎ترین صفحات اسلام و ایران را می‎بینید.

وی با تاکید بر اینکه قوس نزولی توان دشمن تصریح کرد: زوال خورشید حیات دشمن در مبارزه 38 ساله از یک‎سو و قدرت‎گیری مسلمانان با محوریت انقلاب اسلامی از سوی دیگر نشان می‎دهد که انقلاب اسلامی پیروز شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه این انقلاب، نقشه جامع جهانی قوای دشمن را به هم ریخت، گفت: ایران راهبردی و سوق‎الجیشی‎ترین حوزه تسلط آمریکا بود و موقعیت جغرافیایی برای مهار کمونیزم آمریکا و هم منابع انرژی بود.

سردار سلامی افزود: در سال 1332 که سال آغاز تسلط مستقیم آمریکا در جامعه ما بود، سه دانشجوی شهید، اصل سمبلیک فریادهای آگاهی‎بخش دانشجویان در دوران تیره و تار را نشان دادند که شکست بزرگ و منحصر به فرد در تاریخ آمریکا رقم خورد، امام توانست با دست خالی انقلاب بزرگ را رهبری کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین قدرت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را در هم شکست، گفت: آن روزها آمریکا 40 درصد ثروت جهان را تولید می‎کرد و تسلط سیاسی بر جهان بلامنازع داشت و بی‎رقیب بود اما شکست پوسته صلح، فضای دو قطبی جنگ سرد از اراده هیچ کشوری ساخته نبود الا کشوری که با قدرت ولی‎فقیه، اراده ملت، شهادت طلبی و احیا روحیه جهاد توانست ایران را در فضای تسلط سیاسی غرب به استقلال برساند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه پدیده انقلاب اسلامی را نباید دست کم گرفت، گفت: امروز در بازشناسی ابعاد عظیم این انقلاب دچار غفلت و کوتاه‎اندیشی شده‎ایم، انقلاب اسلامی در دستیابی به استقلال با این سرعت شگفت‎انگیز و خیره‌کننده در نابرابرترین فضای توازن قدرت چیزی دقیقا شبیه به معجزه الهی است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه عکس‎العمل جهان برای مهار این قدرت نوظهور سخت و سنگین بود، تصریح کرد: قدرت‎های آن روز حس کردند که هندسه قدرت در جهان تغییر کرده است و قطب جدیدی در حال ظهور است که اگر آن را مهار نکنند ثقل قدرت را در جهان تغییر خواهد داد که این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه نظام سلطه تمام جنگ‎های معتبر و مهم خود را علیه مسلمانان و در این منطقه انجام داده است، اظهار کرد: قدرت آمریکا پس از جنگ جهانی دوم 80 کودتا و مداخله مستقیم نظامی علیه کشورهای جهان انجام داد و نظام‎های نامطلوب خود را فروپاشاند، دیکاتورهای منصوب کشورها و دست‌نشاندگان آمریکا علیه انقلاب اسلامی بودند اما ایران اسلامی در مقابل این قدرت ایستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ارمغان آمریکا از 28 مرداد ،32 کودتا تا به امروز بوده است، افزود: نصب مهره‎های دیکتاتور، غارت ثروت‎های معنوی و مادی کشور، عقب نگه داشتن علمی و فرهنگی، تحمیل جنگ‎های مستقیم و خارجی، تلاش برای کودتاهای نظامی، تحریم اقتصاد، فتنه داخلی، محاصره علمی، ترور دانشمندان و امروز هم تمدید تشدید وضعیت تخاصمی گذشته از توطئه‎های آمریکا علیه انقلاب اسلامی بوده است.

سردار سلامی گفت: در این فضای سخت دومین صفحه افتخار بزرگ خاتمه دادن به جنگ نظامی هشت ساله با مدیریت سیاسی، حمایت‎های نظامی غرب، پشتیبانی‎های اقتصادی و تسلیحاتی رژیم‎های مختلف و حتی شوروی، هشت سال جنگ را به این کشور تحمیل کرد اما انقلاب اسلامی در محاصره و انزوا، یک جنگ بزرگ را با تحمیل اراده خود به قدرت‌های بزرگ به پایان رساند.

وی با اشاره به اینکه شهدا نقش اول در پیروزی انقلاب اسلامی را داشتند خطاب به دانشجویان تصریح کرد: شما وارث این افتخارات هستید.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران از درون آتش‎های جهانی به عنوان منطقه امن و ایمن لنگرگاه تحولات منطقه و جهان شده است، گفت: شاید این مسأله را با احساس بیان کنیم اما این واقعیت کاملا آزموده شده و عینی و باورپذیر در تاریخ است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه هیچ کشوری نمی‎توانست در مقابل تحریم همه‎جانبه جهانی ایستادگی کند، اعلام کرد: آمریکا در شرق، غرب، شمال یا جنوب عالم تسلط خود را در اقتصاد و کنترل اقیانوس‎ها می‎دانستند، اما نقشه جامع تحریم و محاصره اقتصادی دشمن که با تلاش‎های استراتژیک برای انزوای سیاسی ما همراه بود، شکسته شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پیشرفت‎ها در فضای تحریم و محاصره اتفاق افتاده است، ابراز کرد: فرستادن ماهواره به فضا، شکوه بزرگ پرتاب ماهواره و قرار دادن آن در مدار همه اینها رویای دست نیافتنی بوداما انقلاب اسلامی معادلات پرتاب ماهواره را در فضا حل کرد و رویای ذهنی را به واقعیت عینی تبدیل ساخت.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه نظام اسلامی به جدیدترین تکنولوژی دست یافته است، گفت: این پیروزی درخشان در عصر تحریم، محاصره و انزوایی که دشمن تعقیب می‎کرد اتفاق افتاد و توطئه دشمن تحقق نیافت.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه دشمن، قدرت انقلاب اسلامی را حس کرده و دیده است، ابراز کرد: آنها می‎دانند که جمهوری اسلامی ایران امروز یک قدرت منطقه‎ای با دامنه‎های تأثیرگذار جهانی است که این مسأله پیروزی دیگری است.

وی افزود: دشمن فتنه داخلی به راه انداخت و فکر می‎کرد که می‎تواند فضای ذهن و قلب جوانان را تسخیر و ارزش‎های آنان را تغییر و آرمان‎های جوان مسلمان را منحرف کند و او را از انقلاب شکوهمندش جدا کرده و بر او مسلط شود اما جوان مسلمان و اندیشمند ایرانی، با آگاهی، شعور انقلابی و با فهم و درک عمیق و شناخت دقیق دوست را از دشمن تشخیص داد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جوان مسلمان راهبرد خطرناک، مرموز، ناملموس نرم و خاموش دشمن را به زیباترین شکل خود توانست خنثی کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شما اکنون در قلب یک جنگ بزرگ زندگی می‎کنید، تصریح کرد: واقعیت‎های انقلاب فراتر از این چیزها است شما نگاه کنید میدان جنگ از کجا به کجا رفته است، روزگاری در این سرزمین می‎جنگیدیم و تمام بردارهای حرکتی دشمن در یک نقطه کانونی تلاقی می‎کرد.

وی افزود: زمانی انقلاب اسلامی منطقه برخورد همه راهبردهای شوم و مخرب دشمن بود و در کنار کارون و اروند می‎جنگید و میدان جنگ را به درون کشور ما کشانده بودند تقریبا یک دهه در این فضا به سر بردیم یک تاریخ سخت و شگفت‌انگیز و در عین حال مهیب را شاهد بودیم که اگر شهدا نبودند همان حرکت آرایش جهانی با یک جنگ علیه انقلاب اسلامی کافی بود تا کمر انقلاب را بشکند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز آن صحنه و تمرکز به هم ریخته است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی بر نقاط تسلط سیاسی و اقتصادی دشمن هجوم آورده است و هواداران انقلاب اسلامی چنان ساختمان قدرتی بنا کردند که میدان‎های جنگ علیه دشمن گشوده ومقابل سیاست‎های آنان ایستاده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه از آمریکای چهار دهه قبل هیچ‎چیز نمانده است، گفت: آمریکا با پوسیدگی اقتصادی مواجه شده است، کشوری که بدهی‎هایش از تولید ناخالص ملی آن کشور پیشی گرفته است و اکنون به عنوان یک کشور جهان سومی مطرح می‎شود و زیرساخت‎هایش متعلق به 5 دهه قبل است.

وی افزود: کشوری که 6 تریلیون دلار در بیابان‎های عراق، سوریه و یمن را بدون هیچ بازگشتی هزینه می‎کند نشان می‎دهد که آمریکا در مسیر زوال است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا روزگاری 45 درصد ثروت جهان را تولید می‎کرد ولی اکنون به کمتر از 20 درصد رسیده است، آمریکا 45 میلیون انسان گرسنه دارد، کشورش با فروپاشی اخلاقی و اجتماعی مواجه شده است، بحران شخصیت، جوانان آمریکا را به سمت خودکشی کشانده و هر سال 38 هزار جوان در آمریکا خودکشی می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در هیچ‎چیز نامبروان جهان نیست به منازعات و رقابت‎های انتخاباتی این کشور اشاره کرد و افزود: این‎ها محصول تمدن لیبرال دموکراسی هستند، کسانی که دارای بالاترین استانداردهای شخصیتی در جامعه آمریکا خود را نشان می‎دادند چگونه می‎توانند این کشور را رهبری کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه انسان‎هایی در تراز ترامپ و کلینتون نمی‎تواند کشورش را به رشد برساند، گفت: هر کشوری به اندازه و تراز رهبران خود بزرگ می‎شوند، رهبران ایران اسلامی مردم خود را طوری تربیت کردند که اکنون این انقلاب به الگویی در جهان تبدیل شده است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه قرن آمریکا پایان یافته است، گفت: دیگر آمریکا مرکز تعادل قدرت در جهان نیست و مرکز ثقل قدرت در حال جابه جا شدن نیست، آمریکا حتی نیمی از جهان هم به شمار نمی‎رود، این کشور دیگر محور اصلی تحولات منطقه و جهان نیست.

وی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی آمریکا از اعتبار ساقط شده است، افزود: خستگی، افسردگی و فرسودگی تمام ارکان آمریکا را در برگرفته است، ما اکنون در آخرین فرازهای نبرد با آمریکا هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: برجام نشان داد که آمریکا غیر قابل اعتماد و بد عهد است و نمی‎توان به وعده‎های آنان تکیه کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *