ستاد صبر در استان همدان تشکیل شد

سادس/همدان معاون قضائی رئیس کل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان همدان گفت: با توجه به ابلاغ اساسنامه ستاد ملی صبر و با تأکید رئیس کل دادگستری استان، اولین جلسه ستاد صبر استان همدان برگزار شد.

مرتضی بهمنی اظهار کرد: این ستاد با هدف تعمیم و گسترش فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت، ایجاد و اولین جلسه آن با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان و رئیس ستاد صبر استان تشکیل شد. 
بهمنی تصریح کرد: این ستاد در راستای اعتلای صلح و سازش، ارتقاء جایگاه قضائی استان، عرصه صلح‌طلبی، نهادینه‌سازی عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام نهادهای صلح با الهام از آموزه‌های قرآنی و روایی، لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و عفو، گذشت و با استفاده از دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضائیه و در اجرای سند تحول قضائی در راستای افزایش میزان صلح و سازش، تلاش خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه تشکیل شوراهای صبر و یاران صلح در استان با عضویت مدیران ارشد استان و جمعی از فعالان و معتدین عرصه مصالحه را از وظایف ستاد صبر استان است، ادامه داد: با همت اعضای ستاد صبر استان و بهره‌گیری از معتمدین، مشاهیر مذهبی، علمی، فرهنگی اجتماعی، هنری و ورزشی و ساماندهی تحت عناوین صلح‌یار، همیار صلح، طلایه‌دار صلح و سفیر صلح نسبت به حل اختلاف و فصل خصومت قبل طرح شکایات و دعاوی اقدام کرد. 

به گزارش سادس و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، در پایان این جلسه، مطابق با ماده ۷ اساسنامه ملی صبر، احکام هریک از اعضای ستاد استانی توسط رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضائی به آنها اهدا شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *