۲۴ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های تابستانی آموزش‌وپرورش ثبت‌نام کردند

سادس/همدان معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان همدان از ثبت‌نام ۲۴ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های مجازی تابستانی آموزش‌وپرورش خبر داد.

یوسف سعیدی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان متناسب با عنوان سال که “حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” است، با شعار “هر دانش‌آموز یک مهارت” تصمیم داریم برنامه‌هایی را در قالب اقدامات ملی و استانی در بستر شبکه آموزشی شاد برگزار کنیم، البته ممکن است با مجوز ستاد مدیریت کرونا برخی از کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شود.

سعیدی با بیان اینکه شش محور در قالب ۶۰ فعالیت برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: آموزش‌های قرآنی، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های حرفه‌ای، برنامه‌های فرهنگی و هنری، مهارت‌های اقتصادی و مهارت‌های ورزشی محورهای شش‌گانه ما برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در این کلاس‌ها از ابتدای تیرماه آغاز شده و ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه به مدت دوماه این کلاس‌ها برگزار خواهد شد که برای این فعالیت‌ها ۸۱۱ پایگاه در نظر گرفتیم و از طرف وزارت آموزش‌وپرورش نیز مکلف به ثبت‌نام ۴۳ هزار و هشت دانش‌آموز در این طرح شدیم که تا کنون ۲۴ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

سعیدی ادامه داد: مدارس منتخب، مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مجتمع‌های ورزشی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهش‌سراها، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، هلال احمر و بسیج دانش‌آموزی در انجام طرح تابستانه اوقات فراغت دانش‌آموزان با ما همکاری می‌کنند.

وی در پایان مطرح کرد: هدف اصلی این طرح تحقق پویش سلامت در خانه ماندن، استمرار فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد زمینه‌های لازم به‌منظور تقویت و سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، تقویت روحیه دانش‌آموزان در شرایط قرنطینه خانگی و اهتمام به آموزش مهارت‌ها فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *