محدودیت‌های جدید در بنگلادش و هنگ کنگ به دنبال موج دلتای کرونا

گونه دلتای ویروس کرونا (نام دیگر سویه شایع شده در هند) به دلیل سرایت راحت تر طی هفته های گذشته نگرانی هایی را در بسیاری از کشورها از جمله بنگلادش و هنگ کنگ پدید آورده است.

به گزارش سادس،‌ مقامات بنگلادش در آستانه اعمال مرحله جدیدی از محدودیت‌های قرنطینه‌ای در این کشور، تصمیم به تعطیلی حمل و نقل عمومی گرفتند.

این درحالیست که به دنبال تعطیلی حمل و نقل عمومی، میلیون ها نفر از ساکنان داکار، پایتخت بنگلادش روز دوشنبه مجبور شدند با پای پیاده به محل کار خود بروند.

مقامات هنگ کنگ نیز اعلام کردند که پروازهای مسافری از انگلیس را از روز پنجشنبه متوقف می کنند.

این تصمیم به دلیل شرایط انگلیس از نظر همه گیری ویروس کرونا و افزایش موارد جدید ابتلا اتخاذ شد. هنگ کنگ پروازهای مسافری از چند کشور دیگر از جمله فیلیپین و اندونزی را نیز متوقف کرده است.

در برخی دیگر از کشورها نظیر روسیه و استرالیا نیز به دلیل افزایش موارد ابتلا به این سویه، دور جدیدی از محدودیت‌ها اعمال شده است.

مقامات روسیه روز دوشنبه از ثبت رکورد جدید مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا در دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ خبر دادند و از شیوع سویه دلتا به عنوان عامل اصلی موج جدید همه گیری در این کشور یاد می شود.

مقامات استرالیا هم محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از شیوع گونه دلتای ویروس کرونا به اجرا گذاشتند. وضع این محدودیت ها به دنبال ثبت موارد جدید ابتلا به این گونه از ویروس کرونا در چند شهر استرالیا صورت گرفت.

به گزارش یورونیوز، همه گیری ویروس کرونا تاکنون جان نزدیک به چهار میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *