احمدی بیغش: طالبان باید همچون داعش محو شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طالبان جایی برای دفاع ندارد و باید همچون داعش محو شود.

به گزارش سادس، محمود احمدی بیغش در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به اتفاقات اخیر افغانستان نوشت: «اتفاقات امروز افغانستان، نتیجه معامله آمریکا با طالبان است، تفاوت سیاست های پیچیده با مذاکرات ساده لوحانه در همین جاست.

ختم کلام: طالبان جایی برای دفاع ندارد، باید چون داعش محو شود.»

به گزارش سادس، گروه طالبان در چند روز گذشته چند شهر را به تصرف خود درآورده است و ارتش این کشور توانایی لازم را برای عقب راندن این نیروها ندارد.

پیش‌روی‌های نظامی اخیر طالبان در نقاط مختلف افغانستان که پیش‌تر مقامات دولتی و امنیتی در این کشور آن را “عقب‌نشینی تاکتیکی” توصیف کرده بودند به حدی رسیده که منابع دولتی حالا از سقوط روزانه چند شهرستان و کنترل مستمر طالبان بر آنها خبر می‌دهند.

شبه‌نظامیان طالبان اما این فتوحات را ناشی از برتری نظامی دانسته و مدعی شده‌اند که طی یک ماه گذشته بر بیش از ۴۰ شهرستان مسلط شده‌اند.

بر اساس گزارش منابع خبری طی دو ماه اخیر حدود ۶۰ شهرستان یا به دست طالبان افتاده‌ و یا کنترل آنها میان نیروهای دولتی و طالبان دست ‌به دست شده ‌است.

این تحولات همزمان با آخرین مراحل خروج نیروهای نظامی آمریکا و دیگر نظامیان خارجیِ عضو هیئت مأمور ناتو در افغانستان از این کشور انجام می شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *