سیر صعودی ابتلا به کرونا در آفریقا به رغم کاهش آمار در سایر کشورها

با وجود کاهش روند همه گیری کروناویروس در برخی نقاط جهان، آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ناشی از این ویروس در آفریقا همچنان سیر صعودی دارد.

به گزارش سادس، بنابر داده های کشورهای مختلف برای ششمین هفته متوالی آمار مبتلایان به کروناویروس در جهان روند کاهشی داشته است اما همچنان شمار مبتلایان به این بیماری در آفریقا افزایش دارد.

طبق آمارهای منتشر شده پایگاه خبری فرانسه تا روز پنج شنبه، تعداد موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان نسبت به هفته قبل آن کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

تعداد موارد تایید شده مبتلایان تنها نمایانگر بخشی از تعداد واقعی عفونت هاست و در کشورهای مختلف روش های شمارش و تعداد تستهای تشخیصی متفاوت است.

در اروپا ۱۸ درصد موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ کمتر شده و شیوع کروناویروس در آسیا بیش از یک چهارم کاهش یافته است. در اقیانوسیه ۱۵ درصد، ایالات متحده و کانادا ۱۴ درصد، خاورمیانه ۹ درصد و آمریکای لاتین و کارائیب هشت درصد کاهش یافته است.

اما موارد ابتلا در آفریقا ۲۸ درصد افزایش یافته و تنها منطقه ای است که در این هفته افزایش موارد ابتلا را گزارش کرده است. تقریبا سه چهارم موارد جدید در پنج کشور مصر، تونس، اوگاندا، زامبیا و آفریقای جنوبی ثبت شده که رسما وارد موج سوم بیماری شده است.

همچنین بر اساس آمار هر کشور، زامبیا بیشترین افزایش سرانه موارد جدید ابتلا را داشته که ۱۲۰۰ مورد عفونت جدید در روز بوده است. انگلیس با ۶۵ درصد و افغانستان با ۴۷ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

آلمان با ۴۴ درصد بیشترین افت را داشته و پس از آن کانادا و فرانسه با ۳۹ درصد در رتبه های بعدی جای گرفتند.

همچنین هند بیشترین آمار فوتی های روزانه را در هفته گذشته داشته و حدود ۳۱۰۰ مورد در هر روز بوده است و پس از آن برزیل با ۱۸۰۰ مورد و آرژانتین با ۵۸۰ مورد بیشترین آمار فوتی را گزارش کرده اند.

به گزارش سادس به نقل از مدیکال اکسپرس، در سطح جهان آمار فوتی های کروناویروس طی هفته گذشته ۹ درصد کاهش داشته است. هرچند، سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که تا حدود سه برابر بیش از آمار رسمی، افراد مبتلا به کروناویروس جان خود را از دست می دهند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *