کار کردن کنار آلکنو افتخار بزرگی است

کار کردن کنار آلکنو افتخار بزرگی است

سادس/اصفهان مربی بدنساز تیم ملی والیبال کشور گفت: کار کردن در کنار آلکنو که تیمش قهرمان المپیک شده، افتخار بزرگی است.

مهدی خباز پس از پیروزی شب گذشته تیم ملی والیبال کشورمان مقابل آمریکا در گفت‌وگو با سادس، در خصوص وضعیت بدنی بازیکنان تیم ملی، اظهارکرد: از تمام مردم که برای تیم ملی دعا کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم با تداوم پیروزی‌ها بتوانیم دل مردم را شادتر کنیم. از نظر بدنی بچه‌های تیم در سطح خوبی هستند، البته یک دوره دیگر برای المپیک داریم و بعد، یک دوره انتقال که باید سطح آن از این دوره بالاتر باشد و باید بازیکنان را برای المپیک آماده کنیم.

وی افزود: نگه داشتن آمادگی بدنی بازیکنان با وجود ویروس کرونا و با توجه به اینکه برخی بازیکنان پس از آنکه تست آنها مثبت بود و به قرنطینه می‌رفتند و بعد از ۱۴ روز به تمرینات برمی‌گشتند، فوق‌العاده شرایط سختی برای ما ایجاد کرده بود.

مربی بدنساز تیم ملی والیبال کشور ادامه داد: از طرفی بازیکنانی که در لیگ‌های سطح بالا و جهانی بازی می‌کردند، مانند سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی پور، به دلیل اینکه زمان بندی لیگ‌های خارجی با ایران متفاوت بود، این نفرات دیرتر به اردو آمدند؛ بنابراین همسان سازی و آماده کردن آنها و یک سطح کردن تیم هم کار را به مراتب سخت کرد.

وی اضافه کرد: همچنین تجربه کار بدنسازی در دوران کرونا فشاری برای تیم اضافه کرد. به خصوص برای تیم ملی که در فاصله کمی باید در دو رویداد مهم لیگ جهانی و سپس المپیک آماده شود. تیم‌های دیگری که برای المپیک آماده می‌شوند چندین سال برنامه‌ریزی بدنسازی دارند، اما من چندین هفته فرصت داشتم که تیم را ابتدا برای لیگ جهانی و بعد المپیک آماده کنم.

مربی بدنساز تیم ملی والیبال کشور تصریح کرد: وضعیت کنونی بازیکنان خوب و قابل قبول است و بلافاصله بعد از این مسابقات برای المپیک باید سطح بالاتری برای بازیکنان در نظر بگیریم، اما اکنون شرایط خوب است و امیدوارم جامعه عموم و فنی راضی باشند، همانگونه که سرمربی، کادر فنی و بازیکنان از وضعیت بدنی رضایت دارند.

وی با اشاره به فشردگی مسابقات و زمان کم برای ریکاوری بازیکنان خاطرنشان کرد: از نظر ریکاوری بدنی با توجه به برنامه مسابقات که سه روز بازی و سه روز استراحت داریم و سه روز مسابقه بسیار فشرده است، زمان بسیارکم است؛ اما با برنامه ریزی‌های که در تمرینات داریم، سعی کردیم تمریناتی که در حالت استقامت باشد انجام داده تا بازیکنان بتوانند ریکاوری خوبی انجام دهند. از طرفی اینجا به دلیل محدودیت‌های کرونایی نمی‌توانیم از استخر و ماساژ استفاده کنیم و مجبور هستم به همراه دکتر افروزی – پزشک تیم، بازیکنان را کشش و تراپی کنیم تا بتوانیم ریکاوری مناسبی داشته باشیم.

مربی بدنساز تیم ملی والیبال کشور تاکیدکرد: باتوجه به اینکه والیبال یک رشته توانی است و بیشتر خستگی در بدن می‌ماند، نسبت به رشته‌های استقامتی با این شرایط بیشتر به مشکل ریکاوری برمی‌خوردیم، البته مجبور هستیم و تمام تیم‌ها چنین شرایطی دارند و کرونا در این زمینه دست ما را بسته است.

خباز که خود از ملی پوشان بسکتبال است، در خصوص شرایط برگزاری این فصل از لیگ جهانی، گفت: این دوره نسبت به سال های گذشته خیلی متفاوت است، دوره‌های قبل برای هر بازی مسافت قاره‌ها را طی می‌کردیم، یک هفته ژاپن، هفته بعد امریکا، روسیه و …، اما امسال مسابقات متمرکز شده که البته در این میان کرونا مشکل ساز است و واقعا دست و پای تیم‌ها را بسته است. هر چهار روز یک بار باید تست بدهیم و اگر مثبت باشد فرد وارد قرنطینه می‌شود، از نظر تمرین و رفت و آمد با سختی و مشکل روبرو هستیم. تقریبا همیشه در اتاق هستیم و به جز مواقعی که در تمرین یا مسابقه باشیم.

وی ادامه داد: غیرت ایرانی و بچه‌ها مثال زدنی است و با تمام وجود در زمین مسابقه تلاش می‌کنند. کشور ایتالیا هم سعی کرده میزبانی در حد خوبی داشته باشد و شرایط برای همه تیم‌ها یکسان است و تقریبا همه در یک هتل هستیم و به یک شکل رفت و آمد و تمرین داریم.

مربی بدنساز تیم ملی والیبال با بیان اینکه کار کردن در کنار آلکنو را یک افتخار بزرگ برای خود می‌داند، گفت: در مورد کار کردن با آلکنو باید از طرف خودم بگویم، فوق العاده سخت و آسان است، از این جهت سخت که وی با بزرگترین مربیان و بازیکنان و تیم‌های جهان کار کرده و زیر و بم کار را به خوبی می داند و این برای من خیلی سخت است و جای اشتباه ندارم. با مربی روبرو هستم که قهرمان المپیک است و به اصطلاح خودمان “مو را ماست بیرون می کشد”، اما کار کردن با این مربی از طرفی هم آسان است. زمانی که دید قابلیت‌های خوبی دارم دیگر کوچکترین صحبتی در این زمینه نداشت و اعتماد کرد، من هم تمام تلاش خود را خواهم کرد تا جواب این اعتماد را به خوبی بدهم.

وی افزود: بزرگترین افتخار من کار کردن در کنار آلکنو است. او آدم بزرگی در دنیای والیبال است و افتخار می کنم که به من اعتماد کرد و کار بدنسازی تیم را از صفر تا صد به من سپرده است. این مسئله بسیار مهمی است که کار من را خیلی راحت کرد. آلکنو آدم مهربان و عاطفی است که می‌توان به وی تکیه کرد و در کنارش راحت بود و چیزهای زیادی یاد گرفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *