اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی

سادس/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه عشایری اختصاص پیدا کرد.

اسماعیل نجار ۲۸ اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بحث تغییر اقلیم یک واقعیت انکارناپذیر است، اظهار کرد:  در سال ۹۸ شاهد بارش‌های سیل‌آسا در کشور بودیم و به‌علت همین بارش‌ها یک ترسالی بر کشور حادث شد، این بارش‌ها باوجود خسارت در بخش‌های مختلف مزایای زیادی نیز برای کشور داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در پی بارش‌های سال ۹۸ حدود ۲۵۰ سد و ۶۷ تالاب خشک و کم‌آب در کشور آبگیری شد، همچنین ذخیره آب کشور افزایش پیدا کرد، اکثر سدهای کشور در پی این بارندگی‌ها بالای ۷۰ درصد آبگیری شدند.

وی با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها در کشور، یادآور شد: خشکسالی تبعات منفی بر بحث کاهش تولیدات در بخش کشاورزی دارد و این مسئله اشتغال و امنیت غذایی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نجار با تاکید بر اینکه بحث تنش آبی در کشور کاملا نگران‌کننده است، عنوان کرد: باید سازگاری با کم‌آبی در کشور مورد توجه قرار بگیرد، برای مقابله با تنش آبی در کشور حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و این اعتبار باتوجه به وضعیت خشکسالی و تنش آبی در استان‌ها توزیع شد، پیشنهاد دادیم ۲۰۰۰ میلیارد تومان دیگر به بحث مدیریت تنش آبی در کشور اختصاص داده شود و استان‌ها نیز پروژه‌های خود را در این حوزه ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به کشاورزان برای جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی و سرمازدگی، گفت: در گذشته حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استمحال تسهیلات کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی در قالب بند خ ماده ۳۳ هزینه شد، همچنین امسال حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای استمحال تسهیلات کشاورزان و برای گذر از خشکسالی  در نظر گرفته شده است که برش استانی مشخص نشده است.

وی افزود: همچنین ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان آسیب‌دیده اختصاص یافت و مهلت پرداخت این تسهیلات تا پایان سال زراعی ۱۴۰۰ است.

نجار با بیان اینکه باید فعالان حوزه کشاورزی در زمانی که درآمد خوبی دارند به بحث کاهش خسارت در زمان بحران نیز توجه کنند، تصریح کرد: مدیریت قبل از آغاز بحران باید در دستور کار قرار بگیرد، بیمه محصولات کشاورزی یکی از راهکارهای مناسب برای جبران خسارت در زمان بحران است، توسعه بیمه در مناطق پر ریسک باید مدنظر قرار بگیرد، پرداخت بیمه سطح‌بندی دارد، اما بیمه طیور به‌صورت 100 درصدی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: منازل مسکونی دارای برق‌کشی باید از ابتدای سال ۱۴۰۰ به‌صورت اجباری بیمه شوند، مشارکت مردم در این موضوع حائز اهمیت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت و امکانات بخش دولتی و خصوصی باید در زمان حوادث برای ارائه خدمات مورد استفاده قرار بگیرد، تاکید کرد: هیچ نهاد و ارگانی حق استنکاف از این موضوع را ندارد، زیرا کاهش خسارت در بحث حوادث دارای اولویت است، همچنین پیشگیری باید مورد توجه باشد.

نجار گفت: ۱۸ میلیارد تومان برای بحث تنش آبی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای بحث استمحال تسهیلات دریافتی در بخش کشاورزی در چهارمحال  و بختیاری در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی خبر داد و بیان کرد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث صندوق بیمه عشایری و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای بحث آبرسانی به عشایر اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *