استفاده از اعتبارات همترازی نیروهای شهربان برای تامین کسری بودجه خلاف مصوبه شورا است

یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: استفاده از اعتبارات همترازی نیروهای شرکت شهربان برای تامین کسری بودجه این شرکت خلاف مصوبه شورا است.

به گزارش سادس، افشین حبیب زاده در دویست و نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت برای درگذشت ترکان گفت: حضور مهندس ترکان در شورای عالی فنی تهران برای شهرداری تهران مغتنم بود و در این چند سال نظریات ایشان  در تصمیم گیری هایی که در این شورای عالی فنی داشتیم بسیار نافذ و موثر بود.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود در تذکری به شهردار تهران گفت: در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، ۱۰۰ میلیارد تومان برای همترازی کارگران شرکت شهربان، معبربان و حریم بان با کارگران شرکت هادیان شهر به تصویب رسید و آقای رسولی نیز در هنگام تصویب بودجه شهرداری در پشت میکروفون تاکید کردند که برای این همترازی چه کاری باید انجام شود.

وی ادامه داد: برای همترازی می بایست جدولی از حقوق افراد، پایه تحصیلی و سابقه کار نیروهای شرکت هادیان شهر تهیه می شد و مشابه آن جدول نیز برای نیروهای شرکت شهربان، معبربان و حریم بان تهیه و سپس دریافتی های آنها تطبیق داده می شد.

وی افزود: روز گذشته با مدیرعامل شرکت شهربان گفت وگو کردم که متوجه شدم از ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب برای همترازی، این شرکت ۴۰ میلیارد تومان دریافت کرده و این میزان را برای کسری بودجه خود در خصوص افزایش حقوق و دستمزد مصوب وزارت کار استفاده کرده است حال آنکه این کسری بودجه برای پرداخت حقوق و دستمزد طبق مصوبه شورای عالی کار هیچ ارتباطی با همترازی نیروهای این شرکت با شرکت هادیان شهر ندارد.

حبیب زاده تاکید کرد: شرکت شهربان، معبربان و حریم بان می بایست برای تامین کسری بودجه خود در پرداخت حقوق نیروهایش مطابق با مصوبه وزارت کار از طرق دیگر اقدام کند و اگر نیاز است، اصلاحیه بودجه بیاورد. ۱۰۰ میلیارد تومانی که به تصویب رسیده صرفا جهت همترازی بوده است. در واقع نیروهای شرکت شهربان، معبربان و حریم بان در سال ۱۴۰۰ باید دو افزایش حقوق باید داشته باشند یکی بابت مصوبه شورای عالی کار و دیگری بابت همترازی با شرکت هادیان شهر .

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدام مدیرعامل شرکت شهربان در خصوص استفاده از بودجه همترازی برای جبران کسری بودجه خود خلاف مصوبه شورا است، گفت: مدیران این شرکت برای کسری بودجه خود باید فکری کنند و از جای دیگر آن را تامین کنند و فکر نکنند که ما متوجه موضوع نیستیم.

وی همچنین به تجمع هفته گذشته رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر مقابل شورای اسلامی شهر و در اعتراض به اجرای طرح سهند و حق بیمه اشاره کرد و گفت: بارها گفته ایم که اجرای طرح سهند دغدغه های  کاهش درآمد و ناامنی شغلی را برای رانندگان این شرکت فراهم کرده است و موجب افزایش هزینه های آنها برای خرید اینترنت و گوشی هوشمند شده است.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته نیز در جلسه ای که با مدیران شهرداری در این خصوص برگزار کردیم آنها به صراحت اعلام کردند که در حال جمع آوری اطلاعات بوده و قرار نیست این طرح اجرایی شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که از اول فرودین اجرای این طرح سرعت گرفته و اکثر مناطق درگیر اجرای آن هستند. باید به این اقشار آسیب پذیر که در ارتباط با ما هستند توجه بیشتری صورت گرفته و آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

تذکر میرلوحی درباره یک ساختمان نامتناسب در خیابان سئول

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خیابان سئول ساختمانی سر برآورده که هیچ تناسبی با موقعیت این محدوده و فضای سبز موجود ندارد و منظر شهری را تخریب و مختل کرده لذا از شهردار و شهرداری تهران می خواهم همانگونه که نسبت به ساختمان جماران و اجرای طرح تفصیلی حساسیت نشان دادند نسبت به این ساختمان نیز واکنش نشان دهند.

به گزارش سادس، همچنین سید محمود میر لوحی در دویست و نودو چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: تذکر امروز من مربوط به یک ساختمان اول خیابان سئول روبروی نمایشگاه بین المللی است که  سالهاست احساس می شود منظر شهری را تخریب و مختل کرده و رها شده است.

وی افزود: لذا  استدعا می کنم آقای حناچی و شهرداری تهران همانطور که نسبت به ساختمان جماران و اجرای طرح تفصیلی حساس هستند نسبت به این ساختمان هم که به نظر من نشان می دهد نه از نظر ملکی نه معماری و نه موقعیتی که قرار گرفته و یک مرتبه وسط نقطه جذاب و فضای سبز یک ساختمان نا همگون با منظر و  معماری شهری سر برآورده، برخورد و گزارش را به شورا ارائه نمایند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *