آزمون: فوتبال زنان در اولویت نیست/ عزیز خادم قول داده قراردادها سالیانه شود

آزمون: فوتبال زنان در اولویت نیست/ عزیز خادم قول داده قراردادها سالیانه شود
عکس تزیینی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در رده سنی جوانان گفت: فوتبال زنان در اولویت نیست، امیدوارم با حضور عزیزی خادم نگاه ها به فوتبال زنان تغییر کند.

به گزارش سادس، مریم آزمون، سرمربی تیم ملی جوانان درباره زمان شروع تمرینات این تیم گفت: بعد از ۲ سال تعطیلی به خاطر کرونا و دلایل دیگر اردوی تیم ملی جوانان از امروز آغاز شد. ما یک روز و نیم در قرنطینه بودیم و تست دادیم تا نخستین روز تمرینات از امروز آغاز شد. ما خودمان را برای مسابقات کافا آماده می‌کنیم که از ۱۸ خرداد در تاجیکستان آغاز می‌شود.

او خاطرنشان کرد: بچه‌هایی که الان در اردو هستند قبلا در اردوی ملی بودند. بقیه را از تیم ۱۷ سال و همین طور تیم نوجوانان که به لائوس اعزام شده بودند جمع کردیم. ۲ اردو خواهیم داشت و قرار است ۱۸ نفر اعزام شوند. برای جام ملت‌های آسیا نیز سعی داریم با استان‌ها ارتباط برقرار کنیم تا بازیکنانی که شناسایی نشده‌اند را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی گفت: نخستین مرحله مسابقات آسیایی ۲۰ مرداد آغاز می‌شود که ما پیش‌بینی تورنمنت ۳ یا ۴ جانبه داخل کشور با تیم‌های ۱۷ سال و بزرگسالان را داریم. سیرجان هم خودش را برای قهرمانی آسیا آماده می‌کند که می‌توانیم با آنها هم مسابقه ای داشته باشیم. البته به خاطر کرونا شاید نتوانیم با کشورهای خارجی اردو برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: تا الان ما در کشور، لیگ جوانان و نوجوانان نداشتیم و متاسفانه زیرساختی برای فوتبال بانوان ساخته نشده است. البته تا پیش از این در تیم ملی با برگزاری فستیوال بازیکن ساخته شده است. حالا به تیم‌ها فشار آوردیم که بازیکنان جوان و نوجوان بگیرند. به باشگاه‌ها نیز مصوب شده که حتما تیم بانوان داشته باشند. ما لیگ پویا در رده سنی پایه تا به امروز نداشتیم. بدون شک اگر این اتفاق بیفتد بستری برای حمایت از فوتبال دختران فراهم خواهد شد.

وی افزود: برای نمونه اگر باشگاهی مانند تراکتور از بانوان حمایت کند رسانه‌ها جذب می‌شوند و اسپانسرها هم به میدان می‌ آیند. ما جامعه فوتبال زده داریم و این فقط برای زنان نیست. ما باید کارهایی انجام دهیم تا تغییراتی در فوتبال زنان ایجاد کنیم. من قول دادم چند سال دیگر از همین بازیکنان، تیم ملی بسیار قدرتمند تحویل دهم.

وی اضافه کرد: خواسته من ارائه برنامه ۴ ساله بود، گفتم اگر می‌خواهید تیم بعد از مسابقات کافا و جام ملت‌ها رها شود، دور مرا باید خط بکشید. به اعتقاد من اردوها باید مستمر باشد تا تیم زنان شکل بگیرد. همچنین باید بازی‌های دوستانه و برگزاری تمرین در کشورهای دیگر مانند تایلند، تایوان و چین داشته باشیم. نمی‌توان تنها ۲ ماه قبل از مسابقات قهرمانی آسیا تیم  تشکیل داد. خانم موسوی گفت باید بعد از ۴ سال چیزهای ماندگار از خود به جا بگذارید.

وی در پاسخ به این پرسش که فوتبال زنان چقدر در اولویت فدراسیون عزیزی خادم است، گفت: ما در اولویت نیستیم، امیدوارم از این به بعد در اولویت باشیم. تا بستر فراهم نباشد هرچه برنامه بدهم در حد حرف زدن باشد.

آزمون در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد رسمی امضا کرده‌اید یا خیر، خاطرنشان کرد: هنوز قرارداد رسمی بسته نشده اما قرار است قراردادها به صورت سالیانه بسته شود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر قرارداد بسته نشود، می‌رود؟ گفت: من عاشق فوتبال هستم و قول دادند که این کار انجام شود. عزیزی خادم هم گفته قراردادها یک یا دو ماه نباشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *