خسارت ۱۵۰میلیاردی سیل اخیر فیروزکوه / بازگشایی مسیرحصار بُن و دره چمن؛ امروز

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به تخریب گسترده مسیرهای روستایی ناشی از سیل اخیر در شهرستان فیروزکوه، در عین حال از خسارت ۱۵۰میلیارد تومانی ناشی از سیل و بازگشایی مسیرحصار بُن و دره چمن تا پایان امروز خبر داد.

ابوالقاسم مهری در گفتگو با سادس، در تشریح آخرین تلاش ها برای بازگشایی مسیرهای روستایی در شهرستان فیروزکوه که درپی سیل اخیر مسدود شده اند گفت: طی بارندگی‌های شدیدی که اخیراً در شهرستان داشتیم و بروز سیلاب به اتفاق مسئولان از مناطق سیل زده حصاربُن و دره چمن و کبوتر دره بازدید کردیم. تلاش ها برای بازگشایی مسیر روستاهای کبوتر دره، امارت و عروس پران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت وارده به منطقه سیل زده تخمین زده شده است گفت: مناطق حصار بُن و دره چمن همچنان به دلیل سرریز سیلاب به بستر جاده به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ متر همچنان مسدود شده که امروز بازگشایی خواهد شد و مسیر کبوتردره هم همچنان مسدود است و ماشین‌های راهداری در محور مشغول بازگشایی مسیر هستند.

وی ادامه داد: این بحران باعث شد تا در توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۰ نگاه ویژه‌ای به طرح‌های آبخیزداری شهرستان داشته باشیم و اعتبارات بیشتری در این حوزه تخصیص دهیم. مقرر شد در اولین جلسه شورای تأمین و ستاد مدیریت بحران مشترک با استان در خصوص تحویل کانال سیمین دشت به عروس پران با مسافت بیش از ۲۵ کیلومتر از تولیت شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان به استان تهران تصمیمات و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

مهری تاکید کرد: همچنین در خصوص راه آهن نیز به دنبال ایجاد تغییر تولیت آن از راه آهن شمال به راه آهن استان تهران هستیم، تا در ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های مناسب بخصوص در مواقع بحرانی مدیریت یکپارچه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *