واکسیناسیون اقشار مختلف در کهگیلویه و بویراحمد چگونه انجام می شود؟

سادس/کهگیلویه و بویراحمد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نحوه واکسیناسیون کرونایی کهگیلویه و بویراحمدی را تشریح کرد.

«محمد مهدی بانشی» در گفت و گو با خبرنگار سادس افزود: کادر بهداشت و درمان در گروه اول برای واکسن کرونا قرار دارند که در حوزه بهداشت و درمان، بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونا، بیمارستان‌های کرونا، مراکز بهداشتی و درمانی، همه بیمارستان‌ها، همه مراکز بهداشتی و درمانی و بخش خصوصی شامل مطب ها، رادیولوژی‌ها و کلینیک‌ها به ترتیب انجام می شوند و بخش عمده این بخش انجام شده و تا پایان هفته کامل واکسینه می شوند.

وی اظهارکرد: در کنار کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و سرطانی، پیوند کلیه، جانبازان شیمیای و با درصد بالا، پاکبانان و غسالان در اولویت های بعدی هستند که تا کنون تعدادی از این اقشار واکسیناسیون شدند. برای کامل شدن گروه‌ها باید تمام گروه‌ها را از نظر سنی و مشکلات داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در پارت بعدی بیماران خاص واکسن کرونا را تزریق می کنند و سپس نوبت سالمندان و بیماران زمینه ای می شود. پس از این افراد مراکز تجمعی همچون مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان واکسینه می شوند.

بانشی تصریح کرد: بعد از این گروه‌ها به عموم مردم می رسیم که براساس سن واکسن کرونا به آنها تزریق می شود که به گروه سنی پنج سال تقسیم می شوند بعنوان مثال از ۸۵ سال به بالا و ۸۰ تا ۸۵ سال گروه بندی خواهند شد و کار واکسیناسیون آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: همه افرادی که پرونده در مراکز بهداشتی و سامانه سیب دارند علیه کروناویروس واکسینه می شوند و کسانی که در مراز بهداشتی و سامانه سیب پرونده ندارند باید به نزدیک ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در صورتی که نوبت عموم مردم برای واکسیناسیون شد از طریق رسانه ها و صدا و سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *