لژیونر هندبال: امیدوارم با برنامه دقیق به جام جهانی راه یابیم

لژیونر هندبال: امیدوارم با برنامه دقیق به جام جهانی راه یابیم

محسن باباصفری گفت: امیدوارم فدراسیون هندبال به سرعت و به جد کار انتخاب سرمربی را پیگیری کند چرا که زمان کوتاه و کار بسیار دشوار است.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال ایران در گفت و گو با سادس، در خصوص شرایط تیم ملی هندبال ایران با توجه به نزدیک بودن مسابقات قهرمانی آسیا (دی ۱۴۰۰ به میزبانی ایران) اظهار کرد: اکنون به جز تیم‌های ژاپن و بحرین که جزو تیم‌های المپیکی هستند سایر تیم‌های آسیایی تقریبا تمرینی ندارند. از طرفی هم ماه مبارک رمضان است و تمرینات تیم‌های ملی کشورهای آسیایی تقریبا تعطیل است.

باباصفری در ادامه گفت: البته کشورهای آسیایی از خرداد برنامه‌ریزی کرده‌اند و تمام تیم‌های آسیایی برای حضور پرقدرت در قهرمانی آسیا تمریناتشان را آغاز می‌کنند. سرمربیان این تیم‌ها نیز مشخص هستند و آنها از خرداد شروع به کار خواهند کرد.

لژیونر هندبال ایران در ادامه گفت: امیدوارم فدراسیون هندبال ایران هم به سرعت و به جد کار انتخاب سرمربی تیم ملی را پیگیری کند تا به زودی تمرینات آغاز شود. هر چند که زمان هم کوتاه است. درست است که ایران میزبان مسابقات قهرمانی آسیا است اما کار بسیار دشوار است و امیدوارم با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم بتوانیم یکی از تیم‌های راه یافته به جام جهانی باشیم.

وی در خصوص اینکه آیا لژیونرهای ایرانی شرایط حضور در تیم ملی برای این مسابقات را خواهند داشت گفت: قطعا. البته بستگی به این دارد که فدراسیون هم بخواهد از این نفرات استفاده کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مربیان مطرح خارجی از حضور در تیم ملی ایران سرباز می‌زنند گفت: خیر. خیلی از مربیان صاحب نامی هستند که می‌خواهند به ایران بیایند و با تیم ملی کار کنند. اما خب بستگی به بودجه مالی هم دارد که فدراسیون برای این منظور در نظر خواهد گرفت. مربیان خوب زیادی هستند که دوست دارند در تیم ملی ایران کار کنند.

باباصفری در خصوص دریافت واکسن کرونا در لیگ رومانی اظهار کرد: خداراشکر رومانی در اروپا جزو کشورهایی است که خیلی خوب توانست کرونا را مدیریت کند. در همان اوایل شیوع کرونا ۲ ماه قرنطینه کامل بودیم و شرایط سختی حاکم بود تا جایی که آمار شیوع پایین آمد. در حال حاضر نیز خداراشکر در بحث واکسیناسیون جزو کشورهای خوب اروپا محسوب می‌شود.

وی در خصوص اولویت دریافت واکسن برای ورزشکاران گفت: به راحتی در این کشور واکسن پیدا می‌شود و هر فردی که ثبت نام کند بعد از چند روز واکسن کرونا برای او آماده خواهد بود. البته در ابتدا اولویت دریافت واکسن با سالمندان و پزشکان بود اما بعد از آن همه افراد جامعه می‌توانستند ثبت نام و طبق برنامه سه یا چهار روزه آن را دریافت کنند. 

باباصفری افزود: ما هم توسط تیم باشگاهی‌مان یعنی بوزائو ثبت نام شدیم و بعد از یک هفته توانستیم واکسن را دریافت کنیم. در این کشور همه نوع واکسن‌ موجود است اما ما شنبه ۴ اردیبهشت واکسن فایزر را دریافت کردیم.

وی در ادامه در خصوص شرایط تیم بوزائو با توجه به‌ حضور ۴ لژیونر ایرانی (الله کرم استکی، شاهو نصرتی، محسن باباصفری و امین یوسف نژاد) در لیگ رومانی گفت: تیم بوزائو به سبب حضور لژیونرهای ایرانی‌اش سال خوبی را پشت سر گذاشت. ما توانستیم عملکرد خوبی در تیم داشته باشیم. همه تیم‌ها مقابل ما ترس داشتند. مربی و مدیران باشگاه نیز از شرایط تیم راضی هستند.

وی گفت: چند عامل از جمله کرونا و نداشتن چند بازیکن در مسابقات باعث شد چند بازی را که می‌توانستیم برنده باشیم از دست بدهیم. اگر این شکست‌ها را نداشتیم اکنون جزو ۵ تیم اول بودیم‌. خداراشکر اکنون هم هفتم هستیم و فکر می‌کنم در نهایت هم بین ۶ تا ۸ تیم اول قرار بگیریم. امسال لیگ پلی آف ندارد و تا پایان لیگ ۳ بازی بیشتر نمانده و بعد از آن قهرمان مشخص خواهد شد.

باباصفری در خصوص وضعیتش برای فصل آینده و پیشنهاد از سایر تیم‌ها گفت: برای فصل آینده پیشنهادهایی هم از داخل و هم خارج از رومانی دارم اما سعی من این است که اگر پیشنهاد باشگاه بوزائو خوب باشد در همین تیم بمانم. چون چند لژیونر در این تیم هستیم و تقریبا شرایط و حس و حال خوبی داریم. امیدواریم که بتوانیم در سال آینده شرایط بهتری را رقم بزنیم.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *