بیگی نژاد: اولویت کشور پژوهشی گسترده برای شفاف سازی ابعاد مختلف کرونا است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انجام پژوهشی گسترده در خصوص ابعاد کرونا برای غلبه بر آن ضروری است چراکه هرچه بتوانیم شناخت بیشتری از این بیماری پیدا کنیم در کنترل آن موفق تر خواهیم بود.

هادی بیگی نژاد درگفت وگو با سادس، با اشاره به راهکارهای کنترل شیوع گسترده کرونا در سطح کشور، بیان کرد: از زمانی که دنیا با بیماری کرونا مواجه شد تا به امروز که حدود ۱۴ ماه از درگیری کشور با این بیماری می گذرد. هنوز یک برنامه شناختی در خصوص این بیماری نداریم و نمی توانیم روند این بیماری را پیش بینی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: یک فرد به این بیماری مبتلا می شود مانند سرماخوردگی از آن عبور می کند، فردی دیگر مبتلا می شود و اصلا علائمی ندارد و فردی دیگر این بیماری را گرفته و از دنیا می رود. سه فرد به یک بیماری در یک مکان مبتلا شده و بدن هریک واکنش خاصی دارد. آنچه که امروز وظیفه ما است تکمیل پرسشنامه ای گسترده از کسانی است که به این بیماری مبتلا شده اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: باید اطلاعات خود را در خصوص این بیماری بالا ببریم تا در گام اول متوجه شویم چرا فردی به صورت سطحی با بیماری درگیر می شود و چرا عده ای به صورت حاد با آن درگیر می شوند. بنده از وزیر بهداشت نیز درخواست کردم که برنامه پژوهشی گسترده ای در این حوزه صورت گیرد. وگرنه اگر ما موفق به کنترل این بیماری شویم اما یک نفر مجددا مبتلا شود وضعیت دوباره به حالت قبل باز می گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: هرچه بتوانیم شناخت بیشتری از این بیماری پیدا کنیم در کنترل آن موفق تر خواهیم بود. یکی از استدلال ها برای انجام این پژوهش این است که در یک شهر ۵ هزار نفری که ارتباط گسترده ای بین مردم وجود ندارد و تجمع و ازدحام در سطح شهر بسیار پایین است در مقایسه با تهران که تجمع و ازدحام در حمل و نقل عمومی آن به مراتب بیشتر بوده و تعاملات بسیار گسترده تر است، نسبت مبتلایان به بیماری برابر است.

وی افزود: ابعاد این بیماری بسیار ناشناخته است که برای کنترل آن شناسایی آن ها لازم است. مثلا در ابتدا گفته شد از طریق هوا منتقل نمی شود و بعد گفته شد بیشترین انتقال از طریق هوا است. یکبار گفته می شود از طریق سطوح منتقل می شود بار دیگر گفته می شود شاید از سطوح منتقل نشود. امروز ما وظیفه داریم اطلاعات کافی و گسترده ای باتوجه به جامعه آماری بالایی که از مبتلایان داریم جمع آوری کنیم تا بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم. این اولویت اول کشور است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *