آرزوهای بزرگ فرنگی کار جوان شیرازی

آرزوهای بزرگ فرنگی کار جوان شیرازی
عکس آرشیوی است.

سادس/فارس امیررضا ده بزرگی از آتیه‌دارترین ورزشکاران استان فارس به شمار می رود. دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا و المپیک جوانان جهان، اخیرا در مسابقات انتخابی تیم ملی، مقتدرانه، روی سکوی قهرمانی ایستاد و حالا خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا آماده می کند.

شیوع کرونا، ورزشکاران را ماه ها از تمرین دور کرد و حالا با سخت تر شدن شرایط، دوباره تمرینات روی تشک تعطیل شده است و این شرایط خصوصا برای ورزشکارانی که امکان دارد نمایندگی ایران در رقابت‌های مختلف را داشته باشند و باید شرایط جسمی خود را در سطح مناسبی حفظ کنند، دشوارتر است.

امیررضا ده بزرگی در این باره به سادس گفت: زمانی که کرونا آمد، تا هفت هشت ماه هیچ تمرینی نداشتیم و مجبور بودیم که آمادگی مان را با دومیدانی و کوهنوردی حفظ کنیم. در چندماه اخیر، مجوز تمرینات روی تشک صادر شد اما حالا دوباره سخت گیری ها زیاد شده و برای حفظ آمادگی بدنی باید به کوه و تپه برویم.

وی درباره آسیب هایی که کرونا به کشتی وارد کرده است، گفت: کشتی گیرانی که در سطح حرفه ای کار می کنند، جسته و گریخته توانستند تمرینات روی تشک را در این مدت انجام دهند اما اکثر کشتی گیران نتوانستند تمرین کنند و از طرفی، خیلی از بچه هایی هم که تازه می خواستند وارد عرصه کشتی شوند، به خاطر مخالف خانواده هایشان، نتوانستند. برای همین استقبال از کشتی در یک سال اخیر بسیار کم بوده است.

ده‌بزرگی در خصوص مسابقات اخیر انتخابی تیم ملی هم گفت: این رقابت ها در کردستان برگزار شد و من با پنج حریف مبارزه کردم و به لطف خدا در هر پنج بازی پیروز شدم. البته کار بسیار سختی بود،  چون رقبای من همگی عنوان دار آسیا و جهان بودند، از جمله آقای عباسپور از مازندران که نفر اول آسیا و نفر دوم جهان هستند. ضمن اینکه در این رقابت ها بیش از ۳۷۰ کشتی گیر حضور داشتند.

این قهرمان شیرازی درباره چگونگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این رقابت ها گفت: قبل از مسابقات، تمامی تیم ها موظف بودند که تست کرونا را انجام دهند و ۷۲ ساعت قبل از آغاز رقابت ها، جواب تست را به مسئولان برگزاری ارائه بدهند. همچنین یک روز قبل از وزن کشی هم، شهر میزبان رقابت ها مجددا تست دیگری از همه شرکت کننده ها گرفتند.

امیررضا ده بزرگی در پاسخ به این سئوال که آیا خانواده از بابت حضورت در چنین رقابت هایی نگران نیستند؟ گفت: مسلما نگرانی وجود دارد ولی خانواده ها اطلاع دارند که آقای دبیر، رئیس فدراسیون، سخت گیری زیادی در این زمینه دارند و می دانند که تست کرونا و شرایط قرنطینه و دستورالعمل های بهداشتی به طور منظم انجام می شود، تا حدود زیادی خیالشان راحت است.

فرنگی کار تیم ملی درباره مسابقات مهمی که در آینده نزدیک پیش رو دارد نیز گفت: در تیرماه، مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در تایلند برگزار می شود و دوماه بعد از آن هم رقابت های قهرمانی جوانان جهان در کشور روسیه برگزار خواهد شد و من در وزن ۵۵ کیلوگرم شرکت می کنم. به امید خدا اگر بتوانم قهرمانی آسیا را کسب کنم، در مسابقات جهانی هم حضور خواهم داشت.

وی درباره افتخاراتش هم گفت: در این نزدیک به ۱۲ سالی که به صورت حرفه ای کشتی می گیرم، دوبار مدال طلای مسابقات نوجوانان آسیا را کسب کردم، مدال برنز جام کازارا شویلی گرجستان، طلای مسابقات پیروزی ترکیه، مدال طلای بازی های المپیک جوانان آرژانتین در سال ۲۰۱۸، مدال طلای نوجوانان جهان بلغارستان را کسب کرده ام.

ده بزرگی درباره میزان رسیدگی و توجه مسئولان به قهرمانانی چون خودش گفت: متاسفانه به جز مسئولان هیئت کشتی، فرد دیگری سراغ ما را نمی گیرد. فقط هیئت است که در حد توانش از قهرمانان حمایت می کند. آقایان موسایی و امید نوروزی تا جایی که از دستشان بر بیاید به ما کمک می کنند اما سایر مسئولان هیچ گاه به قهرمانان اهمیتی نمی دهند.

او گفت: پهلوان نوروزی از هر نظر الگوی ما هستند و من برای اینکه بتوانم افتخارات ایشان را تکرار کنم، باید خیلی بیشتر از اینها تلاش کنم. برای راهیابی به مسابقات المپیک و قهرمانی در آن، باید سال ها و به صورت شبانه روزی تلاش کنم.

امیررضا ده بزرگی خاطرنشان کرد: باید ازمربیانم آقایان نظام حسینی و ایرج نوروزی که تمام وقت پیگیر کارهای کشتی گیران هستند تشکر کنم. همچنین از خانواده ام، آقای موسایی رئیس هیئت کشتی و پهلوان امید نوروزی که همواره در کنار ما هستند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *