آیین‎نامه داخلی شورا اصلاح می شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران را تصویب کردند.

به گزارش سادس، در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران یک فوریت طرح آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و حجت نظری در خصوص فوریت این طرح اظهار داشت: در بسیاری مواقع در هنگام مطرح کردن مباحث به مشکل با آیین‎نامه برخورد می‌کنیم. لذا تصمیم گرفتیم‎آیین نامه‎ها را با حذف زوائد، یکپارچه کنیم. در تهیه این طرح تمام مصوبات مورد بررسی قرار گرفته و لحاظ شده‎اند. همچنین تمام رویه های جاری شورا هم در این پیش‌نویس آمده است.

وی افزود: نکته سوم انجام مطالعات تطبیقی بود که در این بخش مدیریت شهری تهران با چندین شهر داخلی و خارجی مقایسه شده و تغییرات لازم در این پیش نویس در نظر گرفته شده است. سعی کردیم آیین نامه جامع باشد. فقط بخش مربوط به وظایف و اختیارات کمیسیون ها خالی گذاشته شده تا خودشان به آن بپردازند و نکته پایانی هم اینکه تمام قوانین و مقررات در تهیه این پیش‌نویس لحاظ شده‎اند.

در ادامه محسن هاشمی با طرح سوالی گفت: اولین آیین نامه داخلی مربوط به سال ۷۸ است و در سال ۸۴ هم آیین نامه‎ای از طرف دولت برای شورا تهیه شده است و از آن زمان شورا دارای دو آیین نامه است و این مشکل ساز است. در نتیجه باید روشن شود که اگر این آیین‎نامه داخلی جدید با آیین نامه دولت تضاد داشته باشد، چاره چیست؟

نظری در پاسخ به محسن هاشمی گفت: این آیین نامه با قانون و مقررات مغایر نیست.

احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در موافقت با این طرح گفت: اصلاح آیین‎نامه یک امر ضروری است و آقای نظری دو سال روی این موضوع کار کرده و همه قوانین فرادست را رعایت کرده است.

به گزارش سادس، در نهایت یک فوریت طرح به رأی گذاشته شد و با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *