۲۴ هزار بسته کمک معیشتی برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد

سادس/قم معاون بخش توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم گفت: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان، رسالت کمیته امداد استان برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و مددجویان جهت تهیه بسته‌های معیشتی و کمک‌های مالی آغاز شده‌است.

سید محمدرضا میره‌ای در گفت‌وگو با سادس بیان کرد: باتوجه به حلول ماه مبارک رمضان، اقدامات این مجموعه در راستای اهدای کمک‌های معیشتی به مددجویان از ۲۴ فرودین‌ماه آغاز شد و ۲۴ هزار خانواده تحت حمایت برای ارسال این بسته‌ها معین شدند که تماماً توسط خیرین در مناطق پنج‌گانه تقبل شده و هیچ‌گونه اعتبار دولتی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: ارزش ریالی این بسته‌ها برای خانواده‌های یک‌نفره ۱۵۰ هزارتومان، خانواده‌های دونفره ۲۵۰ هزارتومان و خانواده‌های سه‌نفر به بالا ۳۵۰ هزار تومان بوده که شامل برنج، رب گوجه‌فرنگی، روغن، ماکارونی و یا هر اقلام دیگری که خود خیرین تامین کنند، می‌باشد.

میره‌ای خاطرنشان کرد: این بسته‌های معیشتی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بسته بندی شده و در زمان مناسب به مددجویان تحویل داده می‌شود، لذا اگر مددجو توان مراجعه به مرکز را نداشته‌باشد این بسته‌ها را درب منزل خود تحویل خواهند گرفت.

وی با اشاره به مساعدت‌های مالی که رسالت اصلی این مرکز است تصریح کرد: مددجویان وجوه نقدی را بصورت ماهیانه به عنوان مستمری دریافت می‌کنند، اگر احیانا خانواده‌ای مشکل مالی داشته‌باشد همکاران ما بطور موردی کمک‌های مالی اعطا می‌کنند که بطور مقطعی، وجه نقدی و یا بن خرید و بن دریافت ارزاق خواهدبود.

معاون بخش توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم، درخصوص میزان مستمری ماهانه دریافتی مددجویان اظهار کرد: مددجویان مبلغی را بعنوان معیشت اول و دوم از مرکز ما و مبلغی هم بعنوان یارانه اول و دوم از سوی دولت دریافت می‌کنند که مجموع کمک‌های کمیته و دولت برای خانواده تک‌نفره ۲۹۸ هزار تومان، خانواده‌های دونفری ۵۲۵، خانواده‌های سه‌نفری ۷۰۴ هزار تومان، خانواده‌های چهارنفره ۹۰۰ هزارتومان و خانواده‌های پنج‌نفر به بالا یک میلیون و ۵۰ هزارتومان حقوق ماهیانه این خانواده‌ها است.

میره‌ای درخصوص تدارک تولید و تهیه غذای گرم در ماه مبارک رمضان برای مددجویان گفت: این مرکز با همکاری آستان قدس حضرت معصومه(س) با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک روزانه ۲۰۰ هزار پرس غذا در آشپزخانه آستان طبخ می‌کند و با نظارت کامل نماینده وزیر بهداشت بسته‌بندی شده و همکاران ما این بسته‌ها را با خضوع کامل درب منزل مددجویان تحویل می‌دهند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *