بهبود فضاهای آموزشی مناطق محروم با تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به راه‌اندازی «قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز» گفت: تشکیل این قرارگاه موجب انسجام و هماهنگی بیشتر فعالیت‌های جهادی مدرسه‌سازی در مناطق محروم کشور می‌شود.

به گزارش سادس، دکتر مهراله رخشانی‌مهر با اشاره ارتباط و تعاملات گسترده سازمان بسیج سازندگی با سازمان نوسازی مدارس کشور ابراز امیدواری کرد: تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ثمرات و برکات زیادی در رفع محرومیت‌های آموزشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سوابق همکاری خوب مجموعه نیروهای بسیجی و گروه‌های جهادی با موضوعات آموزش و پرورش به خصوص در بحث فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس ما را به تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ترغیب کرد گفت: با تشکیل این قرارگاه می‌توانیم در ساماندهی و بهبود وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق محروم با هم‌افزایی منسجم‌ترو هدفمندتر حرکت نماییم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور با همت و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است، افزود: در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر مشارکت خیرین و تامین و تخصیص اعتبارات توانستیم جهش قابل توجهی را در تامین و استانداردسازی فضاهای آموزشی داشته ‌باشیم.

رخشانی مهر ادامه داد: خیّرین مدرسه‌ساز در هشت سال اخیر، ۸ هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کردند و ۴ هزار میلیارد تومان نیز از سوی دولت برای تکمیل پروژه‌های خیری اختصاص یافته است؛ به نحوی که هیچ پروژه رها شده و نیمه‌ تمام خیری در کشور نداریم و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای این بخش مصوب شده است که انشاالله تخصیص خواهد یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: شروع کار قرارگاه اتفاق خوبی است و با اساسنامه جامع، منسجم و دقیق خود می‌تواند در دست یابی به اهداف پیش بینی شده با حمایت جامعه خیرین مدرسه ساز و بهره گیری از تجربه بیست و دوساله این نهاد مردمی موفق باشد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه ما به عنوان بخشی از آموزش و پرورش باید نقش خود را در پرورش ایفا کنیم، خاطرنشان کرد: نباید کار خود را تنها به ساخت بناها و فضاهای آموزشی محدود کنیم، بلکه سهمی نیز در فرهنگ‌سازی و مباحث تربیتی کودکان و نوجوانان با ترویج فرهنگ جهادی و اقدامات نیکوکارانه داشته باشیم که حمایت از فعالیت گروه‌های جهادی و توسعه فرهنگ مشارکت در امور خیر از این قسم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وی تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز رویکرد تربیتی، توسعه و انسجام بخشی به فعالیت‌های داوطلبانه جهادی و بحث انسان سازی در کنار رفع مشکلات فضاهای آموزشی است و هرگز به دنبال مسائل اعتباری و پیمانکاری نیستیم و اعتقاد ما بر این است که نتیجه حمایت امروز ما از گروه‌های جهادی در آینده روشن و مشخص خواهد شد، همانطور که در حوادث و بحران‌های اخیر از جمله سیل سال ۱۳۹۸ بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده با همت و همراهی گروه‌های جهادی حل و فصل شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *