صیامی: هزینه مسابقات مشهد با اسپانسر است/ چهار پنج شانس کسب سهمیه داریم

صیامی: هزینه مسابقات مشهد با اسپانسر است/ چهار پنج شانس کسب سهمیه داریم

رئیس فدراسیون‌ دوومیدانی ضمن اعلام اینکه تمام هزینه مسابقات‌ مشهد بر عهده اسپانسر است، دوومیدانی ایران را دارای چهار پنج شانس کسب سهمیه المپیک‌ دانست.

‌ما به گزارش سادس، عصر امروز (یک‌شنبه) ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، نشست خبری هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی با اصحاب رسانه، پیرامون برگزاری اولین دوره رقابت‌های دو ومیدانی جام امام رضا (ع)، گرامیداشت علی باغبانباشی و جایزه بزرگ خرم‌آباد یادواره کنکره ملی ۶۳۰۰ شهید استان لرستان برگزار شد.

صیامی در ابتدای این نشست گفت: خیلی خوشحال هستیم‌ که در این ‌دوره، فدراسیون دوومیدانی به صورت تیمی تصمیمات خود را می‌گیرد و از ورزشکاران و افراد با سابقه خود نیز در بدنه تصمیم ‌گیرنده استفاده ‌می‌کند. همانطور که می‌دانید تعداد زیادی از مدال‌های المپیک در این رشته تقسیم‌ می‌شود و ما امیدواریم بتوانیم سبد مدالی ایران را در این زمینه پر بارتر کنیم. البته برای این‌ موضوع نیاز است از نظر مالی فدراسیون را به جایگاه بهتری برسانیم که خوشبختانه حامی مالی خوبی را کنارمان داریم. یکی از دغدغه‌های اصلی آقای رحمتی به عنوان اسپانسر فدراسیون بحث توجه به ورزشکاران مدال آور و استعدادیابی است که امیدواریم اتفاقات‌ خوبی را رقم بزنیم.

او با اشاره به برگزاری مسابقات مشهد توضیح داد: خوشبختانه فدراسیون برای این دوره از مسابقات هیچ هزینه‌ای انجام نداده ‌و شهرداری مشهد همه ‌هزینه‌ها را متقبل می‌شود که‌ جا دارد کمال تشکر را از شهرداری مشهد انجام دهم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره پیش بینی خود از تعداد نهایی سهمیه‌های ایران برای بازی‌های المپیک گفت: در دوومیدانی سانتی‌مترها و صدم‌ ثانیه‌ها تاثیر گذارند، به همین دلیل نمی‌توان‌ تعداد سهمیه‌های‌ نهایی را اعلام‌ کرد. اما ما دنبال این هستیم ورزشکاری داشته باشیم که حد نصاب رکورد و رکورد کسب سهمیه‌اش را تکرار ‌کند. حدودا چهار پنج ورزشکار ما شانس کسب سهمیه دارند.

او در پاسخ به این سوال که دوومیدانی ایران چه زمانی می‌تواند در المپیک‌ کسب مدال کند؟ تصریح کرد: به نظرم این موضوع به برنامه ریزی استراتژیک فدراسیون برمی‌گردد که ابتدا باید در آسیا موفق باشیم ‌و سپس با کار کردن در رده‌های‌ پایه، برای کسب نتیجه در المپیک‌ کار کنیم. البته همانطور که می‌دانید کسب مدال در المپیک به برنامه‌ریزی بلند مدت نیاز دارد. البته در برخی رشته‌ها هم تک نخبه‌هایی داریم که فدراسیون به شدت روی آن‌ها جدی کار خواهد کرد تا ان‌شاءالله کسب نتیجه کنند.

رئیس فدراسیون‌ دوومیدانی درباره حمایت از ورزشکاران شاغل در این رشته گفت: یکی از موضوعات مهم و مد نظر فدراسیون‌ فعلی احترام و تکریم نسبت به ورزشکاران است. امروز ورزشکاری نیست که در کمیته‌های تخصصی ما به آن‌ها توجه شود و فدراسیون ‌حمایت نکند. خوشبختانه شرایط مالی به گونه‌ای است که‌ می‌توانیم ورزشکاران‌ خود را حمایت کنیم. ورزشکاران ما نیز شرایط کشور را درک می‌کنند و این رابطه دوستانه می‌تواند به کمک دوومیدانی کشور بیاید. 

صیامی درباره اهمیت حوزه بانوان‌ نیز  گفت: در نشستی که با آقای سباستین ‌کو داشتیم، یکی از هدف‌های اصلی ارتقاء دوومیدانی از نظر کمی است. باید نوجوانان بیشتری به این رشته روی بیاورند تا شاهد حسن تفتیان‌های بیشتری باشیم. همه تلاش ما این است که انگیزه‌ها را افزایش دهیم و پس از آن همین کار را به جد در بخش بانوان پیگیر شویم.

او درباره حمایت‌های زیاد از نفراتی چون حدادی نیز گفت: بنده همیشه اعتقاد دارم نمی‌شود ورزشکاری که مدال‌های المپیکی و جهانی بی‌شماری دارد را نادیده بگیریم. همه خانواده دوومیدانی نسبت به احسان حدادی احترام خاصی قائل هستند و فدراسیون نیز وظیفه خودش‌ می‌داند که از ‌ ورزشکارانی ‌چون‌ حدادی و تفتیان حمایت‌ کند. ما به نفراتی چون حدادی مدیون هستیم و فدراسیون با قدرت حامی این‌ ورزشکاران است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند قول رسمی درباره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بدهد، اظهار کرد: بنده تنها قول می‌دهم که فدراسیون در هیچ زمینه‌ای برای ورزشکاران خود کم‌ نگذارد و هیچ ورزشکاری مشکلی برای پیگیری تمریناتش نداشته باشد. همه تلاش خود را خواهیم کرد تا ورزشکار دوومیدانی مشکل کفش نداشته باشد. هدف فدراسیون‌ دوومیدانی این است که ما در دور بعد بازی‌های آسیایی حداقل پنج‌ مدال ‌داشته باشیم. 

وی در ادامه بار دیگر درباره حمایت از حدادی و آخرین خبرها از او گفت: اگر می‌خواهیم‌ حدادی در حد و ‌اندازه‌ حریف سوئدی و کوبایی خود باشد، باید شرایطی در حد و اندازه آن‌ها را تجربه ‌کند. مطمئنا اگر او را حمایت نکنیم مورد انتقاد قرار می‌گیریم و مطمئن باشید اخبار او از ماه‌های آینده رسانه‌ای خواهد شد. او الان در حال پیگیری تمرینات است. دوومیدانی یعنی حمایت از ورزشکار. ما اگر یک قدم به سمت ورزشکاران‌ خودمان برویم، آن‌ها پنج قدم به سمت ما می‌آیند. مطمئن باشید سعی می‌کنیم شرایط خوبی را برای ورزشکاران خود فراهم کنیم، اما ‌واقعا کار در شرایط فعلی سخت است. ما در حوزه برگزاری مسابقات سعی داریم جام امام رضا را برند دوومیدانی کنیم تا با بهره‌مندی از نخبه‌های جهانی و خودمان، کار سیستماتیک انجام دهیم. البته برای موفقیت باید هیات‌های ما نیز فعالیت بهتری انجام دهند که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

او در پاسخ به این سوال که بهتر نبود فدراسیون هزینه مسابقات مشهد را صرف اعزام ورزشکارانی چون‌ پیرجهان به مسابقات می‌کرد تا کسب سهمیه کنند، توضیح داد: یکی از اهداف ما برند سازی است و برای اینکار باید مسابقات متعددی برگزار شود تا بتوانیم اسپانسرها را برای پیشرفت دوومیدانی ‌وارد این رشته کنیم. اگر قرار بود هزینه‌ مسابقات‌ مشهد را فدراسیون‌ بپردازد خوب بود، اما همه هزینه‌ها توسط اسپانسر پرداخت می‌شود.

او در بخشی از صحبت‌های خود نیز اعلام کرد که صرفا برای کمک به دوومیدانی پا به فدراسیون گذاشته است و در دور بعد انتخابات فدراسیون حضور پیدا نمی‌کند.

به گزارش سادس، علی رضایی دبیر فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری امروز گفت: دوومیدانی‌ کشور پس از مدت‌ها و با حمایت‌ دوستان عزیزی که با تلاش بسیار در دوومیدانی ‌مشغول هستند به یک آرامش‌ خوبی رسیده است. از اسپانسر فدراسیون هم به نوبه خودم ‌کمال تشکر را دارم که این رشته را حمایت کردند.

او افزود: دوومیدانی کشور اکنون ۱۲ کمیته تخصصی دارد که فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند ‌و در تصمیمات کلان این رشته تاثیر مستقیم دارند. خوشبختانه ‌دوومیدانی‌ کشور تجهیزات مد نظر خود را نیز با حمایت اسپانسر خریداری کرده است و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: خوشبختانه ما حدود ۷۹ نفر از ورزشکاران کشور را تامین هزینه کردیم و برای نفراتی چون‌ حدادی، تفتیان و خانم فصیحی هم اردوهای خارجی برگزار شد که هزینه آن‌ها را از طریق اسپانسر تامین‌ کردیم. برگزاری مسابقات کشوری هم با توجه به شرایط سخت کرونایی یکی از اتفاقات خوب بود.

انتهای ‌پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *