پیشکسوت موی‌تای: هرگز حاضر به بازگشت دوران نزول نیستیم/ در سطح بین‌المللی حساسیت ایجاد شده

پیشکسوت موی‌تای: هرگز حاضر به بازگشت دوران نزول نیستیم/ در سطح بین‌المللی حساسیت ایجاد شده

ایمان غیاثوند گفت: متاسفانه در سطح بین المللی در مورد این ورزش حساسیت‌هایی ایجاد شده و کوچکترین دخالت مرجع دیگر و تصمیم گیری بر خلاف قوانین ایفما، چالش جدی برای ورزش کشور در پی خواهد داشت.

پیشکسوت موی تای ایران در گفت‌وگو با سادس، در خصوص بازگشت رشته موی تای از فدراسیون انجمن های ورزشی به فدراسیون ورزش‌های رزمی اظهار کرد: متاسفانه فقدان برنامه لازم در بحث رسانه باعث شده تا برخی خبرنگاران که کمترین تخصص و اطلاع را در زمینه ورزش‌های رزمی دارند، وارد این حوزه شوند که نتیجه آن معضلاتی است که امروز شاهدش هستیم. برخی هنوز تفاوت سبک و انجمن را نمی‌دانند. موی تای و کیک بوکسینگ واکو سال‌هاست از سطح سبک خارج شده و در سطح انجمن با تعریف خاص درآمده است.

این پیشکسوت باسابقه موی تای افزود: برخی آمار سبکهای فعال در فدراسیون رزمی و  ۱۲۰ سبک آن را در قد و قواره یک فدراسیون می‌دانند! از طرفی هم فدراسیون رزمی را یک فدراسیون پرحاشیه عنوان می‌کنند که این دو در تضادی آشکار با یکدیگر قرار دارند. به نظر می‌رسد هدف خاصی در پشت پرده این موضوع است و آن داغ کردن دوباره بحث تحت پوشش قرار دادن انجمن‌های مبارزه‌ای رسمی بین‌المللی از جمله موی تای در فدراسیون رزمی به عنوان فدراسیونی با مصرف صِرفِ داخلی باشد.

مسئول پیگیری‌های ویژه انجمن موی تای افزود: بارها مواضع قاطع، صریح و شفاف انجمن‌موی تای را در این رابطه اعلام و عواقب این نوع تصمیمات نسنجیده را برای ورزش  کشور در سطح داخلی و خارجی متذکر شده‌ایم کما اینکه امروز ورزش ایران در زیر ذره بین نهادهای بین المللی ورزش قرار دارد که مصداق آن ۱۸ ماه تعلیق جودو و در ادامه شمارش معکوس صدور رای فدراسیون بین المللی جودو در مورد جودوی ایران است.

وی تاکید کرد: در مورد موی تای نیز با توجه به چند مکاتبه و هشدار ایفما نسبت به پیامدهای دخالت در امور انجمن موی تای، متاسفانه حساسیت‌هایی در سطح بین المللی در مورد این ورزش ایجاد شده است و کوچکترین دخالت مرجع ثانوی و تصمیم گیری بر خلاف قوانین ایفما، چالش جدی برای ورزش کشور در پی خواهد داشت.

غیاثوند با انتقاد از مسئولان فدراسیون رزمی گفت: آن‌هایی که برای موی تای دایه مهربانتر از مادر شده‌اند، بگویند در روزهایی که پاراماجارن توحیدی، با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، چه حمایتی از او به عمل آوردند؟ حتی به خود زحمت ندادند در مراسم تشییع پیکر بنیانگذار موی تای ایران شرکت کرده و با خانواده آن استاد فقید ابراز همدردی کنند.

این‌پیشکسوت موی تای ادامه داد: به نظر من این حرکت آن‌ها نهایت قدرنشناسی در قبال استادی بود که عمر گرانمایه‌اش را صرف تربیت و پرورش قهرمانانی کرد که بارها برای این مملکت افتخار آفریدند. لذا انجمن موی تای ایران با تکیه بر قوانین بین المللی و ظرفیت های قانونی خود، هرگز و تحت هیچ شرایطی حاضر به تکرار دوران نزول شش ساله و تنزل سطح خود از بابت همکاری با فدراسیونی بی اعتبار در سطح بین‌المللی نخواهد داد.

وی یادآور شد: مسئولان فدراسیون رزمی بجای رویا پردازی و حسرت عدم همکاری انجمن های رسمی بین المللی با چنین فدراسیونی، اصول قدرشناسی نسبت به زحمات و خدمات یک بنیانگذار ورزش را بیاموزند و پیش از هر چیز، بدهی انباشته چند ساله از بابت نپرداختن حق عضویت موی تای در زمان مصادره این انجمن را به ایفما بپردازند تا بیش از این مشکلات مربوط به ضرب العجل تعلیق انجمن فزونی نیابد.

غیاثوند در پایان تاکید کرد: در شرایطی که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و به فرموده رهبر معظم انقلاب، تمامی ارکان جامعه ملزم به حفظ وحدت، انسجام و یکپارچگی خود در جهت سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، بدون شک طرح چنین موضوعاتی، جز از هم گسیختگی و اختلاف افکنی در بدنه ورزش کشور، چیز دیگری را در پی نخواهد داشت. از همین رو اعلام می کنم که انجمن موی تای با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی خود و در راستای رهنمودهای مقام عظمای ولایت، مقابل اینگونه خودسری ها و تصیمات نسنجیده که بر خلاف مصالح ملی است، تمام قد ایستادگی خواهد کرد و برخورد قاطعانه‌ای خواهد داشت. در آخر با ذکر این مثل معروف صحبت‌های خود را پایان می‌دهم که ما رعد نیستیم مگر آنکه بباریم!

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *