زیکساری: برخی انتقادها از کاراته تخریبی است

 زیکساری: برخی انتقادها از کاراته تخریبی است

دارنده مدال نقره جهان و طلای آسیا با تاکید بر عملکرد خوب کادر فنی تیم ملی کاراته طی سال های اخیر، گفت: تیم ملی اگر در هر مسابقه ۱۰ مدال طلا هم بگیرد باز برخی افراد دست انتقاد برنمی دارند.

حامد زیکساری در گفت وگو با سادس، درباره عملکرد تیم ملی کاراته مردان ایران در رقابت های لیگ جهانی کاراته وان ترکیه که با کسب ۲ مدال طلا و یک برنز و عنوان قهرمانی همراه بود، اظهار کرد: به اعتقاد من برگزاری رقابت های کاراته وان استانبول پس از تعطیلی یکساله تمامی مسابقات بین المللی، به سود کاراته ایران و جهان بود. این رقابت ها میدان خوبی برای محک ورزشکاران پس از یک سال دوری از میادین بود کما اینکه حتی بزرگان کاراته جهان مانند آقایف نیز که سهمیه المپیک را گرفته اند پا به این مسابقات گذاشتند و حتی از دور رقابت ها نیز خذف شدند.

دارنده مدال نقره جهان با اشاره به برخی انتقادات مغرضانه علیه تیم ملی کاراته، گفت: تیم ملی اگر ۱۰ مدال طلا هم بگیرد باز یکسری از افراد دست به انتقاد می زنند. انتقاد باید سازنده باشد، اینکه برخی در هر شرایطی دست به انتقادات تخریبی می زنند به سود تیم ملی نیست‌. در سال المپیک هستیم و کاراته ایران نیاز به همدلی و حمایت دارد تا در المپیک به موفقیت برسد. به اعتقاد من با توجه به دوری یکساله ملی پوشان از میادین، نتیجه کسب شده در کاراته وان ترکیه خوب بود و مطمئنا تیم ملی برای رویدادهای پیش رو با آمادگی هر چه بیشتر عملکرد بهتری نیز از خود نشان خواهد داد.

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته، با بیان اینکه موفقیت های کاراته ایران طی سال های اخیر باعث بالا رفتن انتظارات از تیم ملی شده است، خاطرنشان کرد: تیم ملی در سال ۹۸ در رقابت های متعدد و پرفشار لیگ جهانی حاضر شد و به نتایج خوبی رسید. اینکه این انتطار وجود داشته باشد که تیم ملی در هر رویدادی مدال های طلا را درو کند اصلا منطقی نیست و یک انتطار بیجا است، مگر یک ورزشکار در طول سال چند بار می تواند به پیک آمادگی برسد؟ کشورهای دیگر نیز برای کسب موفقیت در المپیک تلاش زیادی می کنند و همانطور که المپیک برای ما مهم است برای آن ها نیز اهمیت زیادی دارد.

زیکساری با دفاع از عملکرد سرمربی تیم ملی کاراته، گفت: خیلی کم پیش آمد که تیم ملی کاراته با وجود حضور در رویدادهای متمادی و پرفشار دچار افت شود. کاراته ایران با هدایت هروی بارها افتخارآفرینی کرده و به نظر من کارنامه هروی در تیم ملی عالی بوده است. مطمئنا حق اوست که به نمایندگی از جامعه کاراته ایران در المپیک توکیو سرمربی تیم ملی باشد. او سال هاست که با ملی پوشان ایران بوده و بهترین ارتباط را با آن ها دارد. من نمی دانم برخی انتقادها از کادر فنی تیم ملی بر چه اساسی است.

مربی تیم ملی کاراته نوجوانان درباره وضعیت کسب سهمیه های المپیک نیز خاطرنشان کرد: بدشانسی  ما این است که پورشیب و گنج زاده به عنوان دو بازیکن برتر جهان در یک وزن قرار دارند. ۲ سهمیه المپیک برای ایران قطعی شده و برای کسب سومین سهمیه و کامل شدن تیم در المپیک نیز شانس بالایی داریم. مهدی زاده قطعا در رقابت های لیسبون نتیجه خوبی می گیرد تا در نهایت با کسب آمادگی در تمرینات تیم ملی کار را در رقابت های گزینشی پاریس تمام کند. مطمئنا کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد و این تیم می تواند با حمایت و همدلی اهالی کاراته در المپیک بدرخشد و باز هم برای ایران افتخارآفرینی کند. فدراسیون نیز با وجود مشکلات توانسته حمایت های خوبی از تیم ملی داشته باشد و در رده های پایه نیز برنامه های خوبی برای حمایت هر چه بیشتر در دست اجرا دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *