شکایت نفت مسجدسلیمان از خیبر برای استفاده غیرقانونی از ۶ بازیکن

شکایت نفت مسجدسلیمان از خیبر برای استفاده غیرقانونی از ۶ بازیکن

سادس/خوزستان باشگاه خیبر خرم‌آباد درحالی در جام حذفی مقابل نفت مسجدسلیمان از بازیکنان جدید خود استفاده کرد که یکی از بازیکنان کنار گذاشته شده این تیم مدعی شده است که این باشگاه توافقی برای فسخ با او و سایر بازیکنان انجام نداده و برای به ثبت رساندن قرارداد بازیکنان جدید، امضای بازیکنان سابق خود را برای فسخ، جعل کرده است.

غلامرضا زمانپور، معاون حقوقی باشگاه نفت مسجدسلیمان در گفت‌وگو با سادس در واکنش به این موضوع اظهارکرد: جعل اسناد و مدارک، اقدامی بسیار نکوهیده است و فیفا سنگین‌ترین مجازات‌ها را برای افراد یا باشگاه‌هایی که مبادرت به جعل می‌کنند در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: ماده ۲۱ فصل سوم آیین‌نامه انضباطی فیفا نیز صراحتا عنوان کرده است که هر کسی در فعالیت‌های مربوط به فوتبال سندی را جعل، مدرک معتبری را تحریف و یا از یک مدرک جعل و تحریف‌شده استفاده کند، با جریمه مالی و محرومیت حداقل از شش بازی یا یک مدت زمانی که کمتر از ۱۲ ماه نیست، جریمه خواهد شد. این ماده همچنین در ادامه می‌افزاید که در صورت جعل یا تحریف توسط یکی از مسئولان یا بازیکنان یک باشگاه، مسئولیت آن با باشگاه است. مجازات‌های سنگین فیفا در مورد جعل به اینجا ختم نمی‌شود و در صورت جدی‌تر بودن تخلف، مجازات سنگین‌تری به منظور اثرگذاری سراسری اعمال خواهد شد.

معاون حقوقی باشگاه نفت مسجدسلیمان با اشاره به ماده ۶۶ آیین‌نامه انضباطی فیفا درباره گسترش مجازات متخلفان نیز گفت: متن این ماده صراحتا بیان کرده که اگر تخلف جدی‌تر باشد و جعل به منظور دستکاری در بازی‌ها باشد، فدراسیون فوتبال می‌تواند از کمیته انضباطی درخواست کند تا مجازات‌ها را به صورت جهانی اعمال کند.

وی درباره واکنش باشگاه نفت مسجدسیلمان به این موضوع نیز عنوان کرد: در حال تنظیم شکایت از باشگاه خیبر خرم‌آباد هستیم و از این باشگاه شکایت می‌کنیم زیرا وقتی خروج بازیکنان غیرقانونی صورت گرفته، ورود شش بازیکن جدید و بازی کردن آن‌ها مقابل نفت در جام حذفی نیز غیرقانونی بوده است.

زمانپور بیان کرد: به هر حال احراز اینکه جرم یا تخلفی انجام شده است با مرجع صلاحیت‌دار به اسم کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است و باید ببینیم این مرجع  در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *