احمدی: سیامند رحمان در عرصه‌های قهرمانی و پهلوانی اسطوره بود

احمدی: سیامند رحمان در عرصه‌های قهرمانی و پهلوانی اسطوره بود

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در حاشیه مراسم مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری معلولان گفت: موفقیت سیامند رحمان در عرصه های قهرمانی و پهلوانی او را به یک اسطوره تبدیل کرد.

به گزارش سادس، مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداران معلول یادبود مرحوم سیامند رحمان عصر امروز در دسته ی مثبت ۱۰۷ کیلوگرم برگزار شد.

در این مراسم محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک، حسین رضازاده، محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی حضور داشتند.

در دسته فوق سنگین منصور پورمیرزایی جانشین سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو با ثبت رکورد ۲۴۰ کیلوگرم در جایگاه دوم مسابقات قهرمانی کشور قرار گرفت. 

او در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در دسته فوق سنگین بعد از سیامند رحمان موفق به کسب مدال نقره شده بود.

در این مراسم عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش گفت: امیدوارم همه ورزشکاران و قهرمانان مثل سیامند رحمان در صحنه‌ها و رقابت‌های مختلف بتوانند پرچم کشور را به اهتزاز در آورند و افتخارآفرینی کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز سیامند رحمان که سبب شد او را به یک اسطوره و نماد تبدیل کند، این بود که او هم در عرصه قهرمانی و هم پهلوانی موفق بود.

احمدی ادامه داد: سیامند رحمان به عنوان یک قهرمان اسطوره‌ای به دلیل مهار وزنه‌های بسیار سنگین و خلق رکوردهای دست نیافتنی برای همیشه ماندگار خواهد بود. چهره‌ی خندانی که هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: فقدان او ضایعه بزرگی برای ورزش ایران بود که امیدوارم مسیر پهلوانی او تداوم پیدا کند.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کاروان ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک افزود: امیدوارم قهرمانان جانباز و معلول همانند دوره‌های قبل در رشته های مختلف افتخار آفرینی کنند و شاهد کسب مدال‌های رنگارنگ از کاروان ایران در پارالمپیک توکیو باشیم.

هم‌چنین در پایان این مراسم از آهنگ ویژه سیامند رحمان که توسط پیام عزیزی خوانده شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *