۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است

سادس/لرستان رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است.

مهراله رخشانی‌مهر در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان که امروز پنجم اسفندماه به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در بیست سال عمر آغاز بکار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تاکنون ۱۳۰ هزار کلاس توسط خیرین و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده که ۳۰ درصد تمام مدارس کشور را شامل می‌شود و در ۴ سال گذشته، سهم خیرین در ساخت مدارس ۵۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به طرح آجر به آجر، تصریح کرد: در طرح مذکور بیش از ۷۰۰ هزار نفر مشارکت کردند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون اعتبارات عمرانی آموزش‌وپرورش کشور شش برابر شده است و از سال ۱۳۹۵ تا امروز شاهد کاهش مدارس نیازمند به مقاوم‌سازی از ۳۰ درصد به ۱۲ درصد هستیم برای شاهد این ادعای بنده زلزله اخیر در کهگیلویه و بویراحمد بود که از ۱۶۰ مدرسه در معرض زلزله تنها ۶ مدرسه آسیب دیدند.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: ۱۴۵ هزار کلاس درس به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز شدند و به‌طور میانگین هرسال شاهد رشد دونیم برابری استانداردسازی دستگاه‌های گرمایشی بوده‌ایم.

وی با اشاره به مدارس عشایری بیان کرد: دغدغه امروز ما مدارس عشایری است که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ها به سبب کم و متغییر و همچنین عدم اسکان دائم آن‌ها کار را برای احداث مدرسه برای ما مشکل کرده است اما ما هم بیکار ننشسته‌ایم و برای رفع مشکل آموزشی این عزیزان توافق‌های خوبی با بنیاد برکت و سپاه پاسداران انجام داده‌ایم تا ان شاالله این مشکل هم در آینده به حداقل ممکن برسد.

رخشانی مهر با اشاره به سرانه پایین آموزشی چهار استان البرز، سیستان و بلوچستان، تهران و آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد با رشد اعتبارات این مناطق در بودجه سال ۱۴۰۰ میانگین این مناطق هم به نرم کشوری نزدیک شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *