توسعه شهر قم باید به شکل متوازن در هشت منطقه شکل گیرد

سادس/قم رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفظ اصالت و انقلابی بودن استان قم گفت: ریشه بی‌ثباتی قیمت‌ها در کسری بودجه دولت است .

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار سادس مبنی بر عدم توسعه متوازن شهری در مناطق مختلف قم گفت: این نکته را قبول دارم و نباید همه امکانات قم در یک منطقه از جمله شهرک قدس و منطقه بنیاد و… تجمیع شود و به همین دلیل به مدیران هم تاکید داشتیم که توسعه در شهر باید به شکل متوازن دنبال شود. طرحی هم باید اجرا شود که در همه مناطق قم به شکل کامل این روند دنبال شود و توسعه به شکل عادلانه ای توزیع شود.

زاکانی با تأکید بر اینکه ریشه بی‌ثباتی قیمت‌ها در کسری بودجه دولت است خاطرنشان کرد: در آذرماه مصوبه ۷ ماده‌ای تشکیل داده شد که الزام دقیق ناظر به تعهدات ما در بر جام بود که این مصوبه هم‌اکنون در حال اجراشدن است اما به نقض پیمان دولت آمریکا کشور ما مغموم شد، به همین دلیل مجلس طرح فعالی را راه‌اندازی کرد که به تحریم‌ها نظارت کامل داشت و در دل این تحریم‌ها مؤلفه اصلی که بهانه آمریکا بود به‌عنوان محور قرار داده‌شده بود که مباحثی مانند میزان غنی‌سازی، توسعه ظرفیت‌ها، سطح غنی‌سازی و مباحث مربوط به شیوه‌های نظارت در این مصوبه آمده بود و در صورت رعایت نکردن تعهدات آمریکا، نظارت‌های اختیاری از جمله پروتکل‌های الحاقی کنار گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به خروج سرمایه از استان عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ که دولت به مجلس ارائه کرد، کسر بودجه‌ای که در سال ۹۸ مبلغ  ۱۶۷ هزار میلیارد و در سال ۹۹ مبلغ ۲۷۹ هزار میلیارد بود در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۳۳۲ هزار میلیارد افزایش پیدا می‌کرد که در این راستا یکی از اقدامات انجام‌شده در مجلس یازدهم تلاش در جهت ایجاد ثبات قیمت و جبران کسری بودجه دولتی بوده است، بخشی از ارتقاء مدیریت در استان در جهت تحول زیرساخت‌ها به شورای شهر و شهرداری مربوط می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس تصویرسازی درست از استان را درگرو توجه به نخبگان و ظرفیت‌های موجود در استان دانست و افزود: برای دستیابی به موفقیت در استان لازم است کانال ارزیابی تشکیل شود تا از میان داوطلبان بهترین‌ها به مردم معرفی شوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: استان از جنبه مذهبی امکانی را فراهم کرده که اگر محور توسعه ۷۲ تن به پردیسان به سمتی آورده شود که محور حرم تا حرم را جهت جنبه فکری، معرفتی و علمی در نظر بگیریم و مراکز پژوهشی در این محور قرار بگیرند، نوسازی شهری در محور حرم تا حرم شکل می‌گیرد که این موضوع متقارن با نگاه استان است.

زاکانی یادآورشد: اگر مسئولان به‌راستی دغدغه عدالت دارند باید بدانند که مهم‌ترین بخش ناظر بر حکم رانی، شایستگی است تا به این وسیله زمینه تحقق عدالت در جامعه فراهم شود که انتخابات شورا جزء این موارد محسوب می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس سوق پردیسان قم را به سمت فقدان موارد دانشی و پژوهشی مورد تحلیل و نگرانی قرار داده و تصریح کرد: در خصوص موضوع شهدای کوه خضر با بررسی و نظارت‌هایی که در اطراف کوه توسط کارشناسان مربوطه انجام‌شده است، اعتباراتی در نظر گرفته شد که خارج از محل خود هزینه شده و این موضوع در حال پیگیری است تا بتوانیم در این منطقه کلیه کاستی‌ها را مدنظر قرار بگیریم.

 حفظ اصالت و انقلابی بودن استان قم مورد تأکید باشد  

وی با اشاره به لزوم حفظ اصالت و انقلابی بودن استان قم گفت: در روز شنبه جلسه‌ای ناظر بر توانمندسازی استان به‌وسیله حرکت مسجد محوری برگزار می‌شود که در این راستا تلاش ما بر این است تا بتوانیم به‌وسیله اشتغال‌زایی، مشکلات فقر و بی‌کاری خانواده‌ها را حل کنیم. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *