تیم ما بدون هزینه در آسیا اول شد/مانع تراشی بر سر راه تربیت بازیکنان اسکیت هاکی

تیم ما بدون هزینه در آسیا اول شد/مانع تراشی بر سر راه تربیت بازیکنان اسکیت هاکی

سادس/آذربایجان شرقی مربی تیم ملی اسکیت هاکی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تیم ما بدون هزینه در آسیا اول شد، گفت: بسیاری از رشته‌های ورزشی حاضرند هزینه زیادی کنند تا جزو سه تیم اول آسیا باشند.

ارسلان علیجانی منفرد، یکشنبه، سوم اسفند ماه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا در آینده نفرات بیشتری از تبریز، جذب تیم ملی شوند؛ وجود یک مربی در شهرستان باعث می‌شود تا شرکت کنندگان انگیزه بیشتری برای حضور در تیم ملی داشته باشند.

وی اضافه کرد: سال ۸۴ اولین دوره اعزام تیم اسکیت هاکی بود، من در اغلب اعزام‌ها حضور داشتم، تیم ما در سال ۸۴ رتبه شانزدهم را کسب کرد و ژاپن با نتیجه ۱۶-۰ ما را برد، اما سال قبل ژاپن را پنج به چهار در فینال بردیم که البته این نتیجه هم حاصل تلاش خودمان بود و اسپانسر خاصی نداشتیم.

وی با بیان اینکه چهارده سال است که عضو تیم ملی اسکیت هاکی هستم‌، گفت: در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کرده‌ام و مقام دوم و سوم آسیا را با تیم ملی کسب کرده‌ام، در سال ۲۰۱۷ به عنوان مربی تیم ملی اعزام شدم و تیم ملی ایران، رتبه چهارم آسیا را کسب کرد؛ در سال ۲۰۱۸ کمپی در آنکارا، استانبول چ ارزروم تشکیل شد و از بین آنان ۲۵ نفر انتخاب و کمپی در تبریز و کمپی هم در ارزروم تشکیل شد، اما به دلیل عدم برگزاری مسابقات اروپایی، تیم ملی ترکیه به مسابقات اعزام نشد.

علیجانی منفرد با بیان اینکه متاسفانه این رشته در سایر شهرهای کشور ما خیلی فعال نیست، اظهار کرد: رشته اسکیت هاکی در تبریز در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان شامل پسر و دختر فعال بوده و تبریز یکی از قطب‌های اسکیت هاکی در کشور به شمار میآید و علت آن ه حرفه‌ای با رنکینگ جهانی است.

وی، کمبود و نبود تجهیزات را یکی از عمده مشکلات رشته اسکیت هاکی عنوان کرد و گفت: با هماهنگی با فدراسیون و بازیکنان شروع به تولید داخلی تجهیزات رشته اسکیت هاکی کردیم، چرا که تمامی این تجهیزات وارداتی و بسیار گران هستند.

 وی خاطرنشان کرد: باشگاه سایمان تبریز به منظور تربیت نیروهای مستعد برای ورود به تیم ملی اسکی تاکید شده است و تنها شهر و تنها جایی که قابلیت برگزاری تیم مسابقات ملی و  پخش زنده را دارد، نیز همین مجموعه است.

مدیر آکادمی اسکیت سایمان متذکر شد: رشته‌هایی مانند فوتبال، تریبون زیادی دارند، اما رشته‌هایی مانند اسکیت هاکی نیاز به کمک اهالی رسانه برای معرفی این رشته و حمایت از آن دارند.

وی با گلایه از برخی مانع تراشی‌ها بر سر راه تربیت بازیکنان رشته‌ی اسکیت هاکی برای اعزام به تیم ملی، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری‌های انجام شده در این مجموعه شایسته تبریز است، اما متاسفانه در عمل، کمکی از سوی مسئولان امر به ما نشده است؛ این مجموعه با اخذ مجوز و نظارت و تایید سازمان پارک‌های شهرداری تبریز احداث شده، اما الان گفته می‌شود که مجوز باید از شهرداری مرکز اخذ می‌شد، برخی رفتارها و زبان زور در این مورد، شایسته‌ی شهر ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: این آکادمی اسکیت با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان در سال ۹۳ احداث شد، من ساکن تهران هستم و اگر صرفا جنبه‌ی مادی و اقتصادی برایم مهم بود، این سرمایه را با شرکایم در جای دیگری صرف می‌کردم و با شهرداری هم درگیر نمی‌شدم، اما علاقه بود که من را به فکر احداث این مجموعه انداخت.

علیجانی منفرد ادامه داد: متاسفانه با وجود دستور مسئولان استانی مبنی بر ادامه فعالیت این مجموعه تا تعیین تکلیف دستگاه قضایی، شهرداری اقدام به قطع آب و برق این مجموعه و با بتن ایجاد مانع، کرد.

وی گفت: قصد داشتیم تا زمین‌های مجموعه را در فصل زمستان به زمینه یخ تبدیل کنیم، چرا که در کل دنیا بسته به گرم یا سرد بودن فصول از چنین مکان‌هایی به چند منظور استفاده می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه رشته اسکیت از پنج زیر مجموعه اسکیت برد، اسکیت سرعت، اسکیت هاکی، اسکیت فری استایل و اکسیت هنری است، بیان کرد: ۱۳ مربی در این پنج رشته فعالیت دارند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *