امنيت بسيار مطلوب در مرزهاي ايران و عراق نتيجه همکاري دولتمردان دو کشور/ تاکيد بر تامين امنيت و تسهيل تردد زائران ايران و اتباع خارجي

فرماندهان مرزباني ايران و عراق در نشست تعاملي که در اين مرز برگزار شد بر امنيت بسيار مطلوب در مرزهاي دو کشور و تسهيل تردد زائران اربعين تاکيد کردند.

به گزارش سادس سپهبد “‘حامد عبدالله ابراهيم” فرمانده مرزباني عراق و هيئت همراه عصر امروز با حضور در پايانه مرزي مهران با سردار “رضايي” فرمانده مرزباني ناجا ديدار و گفت و گو کردند.

سردار رضايي در اين نشست ضمن خير مقدم به فرمانده مرزباني عراق، گفت: اين خيل عظيم زائران به عشق امام حسين (ع) سختي هاي اين مسير را تحمل مي کنند؛ افتخار مي کنيم و وظيفه خود مي دانيم که يك دل و همدل در خدمت اين عزيزان باشيم .

وي ادامه داد: مديريت و تامين امنيت اين خيل عظيم عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) کار بسيار سختي است که جا دارد از فرماندهان و مرزبانان كشور دوست و برادر عراق كه در چند روز گذشته همكاري خوبي را در مديريت خدمات رساني و تردد روان زوار انجام دادند، تقدير و تشکر کنم.

در ادامه اين نشست، فرماندهان مرزباني دو كشور در خصوص مبادي مرزي، تسهيل درخدمات رساني، تمهيدات روانسازي تردد و ترافيك زوار و ديگر موارد مرتبط با زائران عتبات با يکديگر گفت وگو كردند.

سردار رضايي در حاشيه اين نشست، در جمع خبرنگاران با بيان اينکه نشست مزبور براساس توافقي که در مهرماه سال جاري، در كميسيون مشترك مرزي در بغداد مصوب شده بود، برگزار شد.

وي افزود: براساس مصوبات اين کميسيون مقرر شد، در ايام اربعين در يك ديدار مشترک در پايانه مرزي، محل تردد زائران را مورد بازديد ميداني قرار داده و در نشستي مشترک با حضور مرزبانان دو کشور، راهکار هاي تسهيل در تردد زوار اربعين حسيني(ع) و مشکلات بوجود آمده را برطرف کنيم، كه الحمدالله امروز اين امر محقق شد.

فرمانده مرزباني ناجا ادامه داد: خوشبختانه هماهنگي که از سوي دولتمردان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق انجام شده، امنيت بسيار مطلوبي در مرزها حاکم است به نحوي كه جمعيت زيادي از اقصي نقاط کشور و حتي ساير کشورهاي اسلامي از جمله پاکستان، افغانستان، آذربايجان از مبادي مرزي کشورمان به سمت عتبات حركت مي كنند.

سردار رضايي در خاتمه به همکاري و تعامل خوب بين مرزباني، تيم گذرنامه و پايانه هاي مرزي اشاره کرد و اين همكاري را در نوع خود بي نظير دانست.

در ادامه، سپهبد حامد عبدالله ابراهيم فرمانده مرزباني عراق در جمع خبرنگاران، گفت:هر چه داريم از عاشورا است، خدمت به زائران امام حسين(ع) بالاترين سعادت است و ما به آن افتخار مي كنيم.

فرمانده مرزباني عراق با بيان اينکه الحمدالله هر ساله تعداد زائران بيشتر از گذشته مي شود، گفت: مردم عراق براي خدمت رساني بسيار خوب به زائران تلاش مي کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *