سامه یح: پیک بعدی شیوع کرونا دور از ذهن نیست


یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که اگر مردم پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را رعایت نکنند، پیک بعدی شیوع کرونا در زمستان رخ می دهد.

همایون سامه یح در گفت وگو با سادس، اظهار کرد: در طول سه هفته گذشته به دلیل اعمال محدودیت هایی شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا بوده ایم اما با توجه به در پیش بودن زمستان و سرما پیک بعدی تشدید کرونا را در زمستان پیش رو داریم. به این دلیل که مردم پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی کنند و متاسفانه با رفع محدودیت ها همکاری های لازم وجود ندارد.

وی ادامه داد: این اتفاق را در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی هم دیده ایم که بلافاصله بعد از پایان محدودیت ها مردم پروتکل ها را رعایت نکرده و افزایش آمار مبتلایان و فوتی ها رخ داده است. موضوعی که در ایران هم وجود دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجددا تاکید کرد: با توجه به شروع زمستان و سردتر شدن هوا نسبت به سال های گذشته تشدید کرونا و پیک بعدی شیوع آن دور از ذهن نیست. از طرف دیگر با توجه به وضعیت اقتصادی ادامه دار بودن محدودیت ها هم ممکن نخواهد بود چون در این وضعیت اقتصادی ادامه محدودیت ها به معنای جدی تر شدن مشکل اقتصادی مردم است. پس در این شرایط تنها راه رعایت پروتکل ها به خصوص استفاده از ماسک استاندارد و سه لایه است. در نهایت امیدواریم هر چه سریعتر واکسن کرونا در دسترس مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *