اسلامی: تیم ملی بسکتبال تدارک خوبی نداشت/ کادرفنی هفته اول لیگ را رصد نکرد


اسلامی: تیم ملی بسکتبال تدارک خوبی نداشت/ کادرفنی هفته اول لیگ را رصد نکرد

کارشناس بسکتبال ایران گفت: متاسفانه تیم ملی برای پنجره دو انتخابی کاپ آسیا تدارکات خوبی نداشت و کادرفنی هم هفته اول لیگ را خوب رسد نکرد، وگرنه بازیکنان خوبی بودند که حتی به اردو دعوت نشدند.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با سادس، درباره عملکرد شاگردانش مقابل رعد پدافند هوایی مشهد توضیح داد: ما یک بازی عقب مانده داشتیم که سعی کردیم در زمان تعطیلی مسابقات لیگ بخاطر اردوی تیم ملی، بازیکنان خود را در شرایط مسابقه نگه داریم چون یک ماه خارج از چرخه مسابقات بودیم. از نظر جسمی و روانی در تمرین بودند و تمرینات خوبی پشت سر گذاشتیم که البته نگه داشتند بازیکنان در شرایط مسابقه کار سختی بود. به نظرم پدافند هم امسال تیم بهتری دارد، اما در همان ابتدای بازی مقابل حریف خوب ظاهر شدیم که برتری‌کوارتر اول را تا پایان بازی حفظ کردیم.

او افزود: از اواخر ست‌ دوم سعی کردیم جوانان خود را هم به بازی بگیریم تا نفرات اصلی تیم را برای دو بازی سختی که آخر هفته داریم حفظ کنیم. 

کارشناس بسکتبال ایران درباره عملکرد تیم ملی در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا نیز توضیح داد: در هر صورت من فکر می‌کنم تعطیلی مسابقات به نفع تیم‌ ملی نبود، چون بازیکنان از شرایط مسابقه دور شدند و که تمرین کنند. فکر می‌کنم بازیکنان الان فقط نیاز دارند که در شرایط مسابقه باشند. باید دوره تعطیلی‌ها کوتاه‌تر باشند که از نظر من بهتر بود. نزدیک ۱۰ ماه لیگ تعطیل بود و بازیکنان در شرایط مسابقه و تمرینی خوبی نبودند که متاسفانه خودش را در این دو بازی نشان داد و ما خوب نبودیم.

او ادامه داد: شاید بهتر بود برای تیم ملی حداقل یک یا دو اردوی کوتاه مدت را در نظر می‌گرفتیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو بازی تدارکاتی هم برگزار کند که اینطور نشد. به هر حال شرایط سختی حاکم شد و با توجه به شناخت قبلی که از سوریه و قطر داشتیم وارد مسابقات شدیم، حس کردیم می‌توانیم همانند گذشته با اختلاف آن‌ها را شکست دهیم. من فکر می‌کنم تدارک لازم وجود نداشت.

کارشناس والیبال ایران درباره نقاط ضعف تیم ملی ایران نیز گفت: ما هم از نظر هم روانی و هم هماهنگی به این مسابقات نرسیدیم که البته یک تلنگر خوب بود تا برای آینده برنامه‌ریزی و بازی‌های تدارکاتی خوبی را فراهم کنیم که تیم ملی با شرایط خوبی راهی مسابقات شود.

سرمربی تیم شورا و شهرداری قزوین ادامه داد: فکر می‌کنم همه در این نتیجه مقصر هستند و از طرفی هم شرایط به گونه‌ای بود که فدراسیون نتوانست بازی تدارکاتی فراهم کند. همه این موضوعات باعث شد تا فاصله برای آماده سازی تیم ملی زیاد شود که تاثیرگذار بود. یکسری از بازیکنان تیم آماده نبودند و مشکلی که تاثیر گذاشت، این بود که کادرفنی تیم ملی هفته اول لیگ را رصد نکردند چون نفراتی بودند که در هفته اول خوب ظاهر شدند که قابل استفاده در تیم ملی بودند. این نفرات حتی به اردو هم دعوت نشدند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *