سهم تهران از محل درآمدهای مالیاتی افزایش یابد


استاندار تهران با اشاره به اینکه در بحث تملک دارایی و اعتبارات هزینه ای نسبت به سال ۹۹ در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ رشد خوبی را شاهد بوده ایم، گفت: اعتبارات تملک دارایی با نیازهای استان تهران فاصله معناداری دارد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگو با سادس، در تشریح جزییات بودجه استان تهران در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ و تغییرات آن، افزود: لایحه بودجه ای که تقدیم مجلس شورای اسلامی شده ابعاد مختلفی دارد؛ در بحث تملک دارایی و اعتبارات هزینه ای نسبت به سال ۹۹ در بودجه سال ۱۴۰۰ رشد تقریبا منطقی برای استان تهران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بحث اعتبارات تملک دارایی را در تهران دنبال می کنیم و این اعتبارات با نیازهای استان فاصله معناداری دارد. تقریبا حدود نیمی از درآمدهای مالیاتی دولت در تهران تامین می شود؛ لذا خواهش ما از سازمان برنامه و بودجه این بود که به فراخور منابع تامین درآمد با توجه به اینکه استان تهران از درآمد ۳درصد مناطق نفت خیز برخوردار نیست و منابع و اعتبارات دولت حدود نیمی در تهران تامین می شود، به همان نسبت نیز در برگشت این مالیات درصدی که برای استان تهران در نظر گرفته می شود، افزایش بیشتری پیدا کند.

وی تاکید کرد: امسال تا اندازه ای این مسئله برای بودجه ریزی مورد توجه قرار گرفته است و رعایت شده اما بازهم فاصله زیادی تا نیازهای استان تهران دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *