شروع مسابقات ووشو نزدیک‌تر از قبل/ پروتکل‌های ایران تایید جهانی گرفت


شروع مسابقات ووشو نزدیک‌تر از قبل/ پروتکل‌های ایران تایید جهانی گرفت

با تایید پروتکل‌های بهداشتی پیشنهاد شده فدراسیون ووشوی ایران به فدراسیون جهانی، به نظر می‌رسد که هر چه زودتر باید شاهد آغاز مسابقات ووشو در سراسر جهان باشیم.

به گزارش سادس، از زمان اولین دوره تعطیلی مسابقات ورزشی در کشور بخاطر کرونا و اکنون که شاهد آغاز اردوها و لیگ ها در برخی رشته‌ها هستیم، ووشو از جمله رشته‌هایی است که هچنان بدون برگزاری لیگ و اردوها در سکوت کار خود را پیش می‌برد. البته اکنون به نظر می‌رسد که فدراسیون ووشو قصد دارد با اقداماتی بین‌المللی مسابقات را آغاز کند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی ووشو، این رشته تا پایان سال ۲۰۲۰ هیچ رویداد بین المللی ندارد در چنین شرایطی، فدراسیون ووشوی ایران قصد دارد حداقل لیگ برتر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز کند که طبق گفته امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، احتمالا مسابقات لیگ این رشته اسفند برگزار شود.

حال در راستای همین اقدامات کمیته پزشکی فدراسیون ووشوی ایران تحت ریاست امیرعباس لشکری، پروتکل‌های بهداشتی را به منظور برگزاری رویدادها و تمرینات این رشته در شرایط کرونایی به فدراسیون جهانی ووشو ارائه کرد، که گویا این قوانین و دستورالعمال ها مورد تایید هیات رئیسه IWUF قرار گرفته است.

امیرعباس لشکری در آخرین مصاحبه خود با سایت فدراسیون گفت: برای برگزاری مسابقات نیاز به یک پروتکل داشتیم که بر همین اساس، یک پروتکل را به همراه امیر صدیقی رئیس فدراسیون تهیه و به فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش ارائه کردیم. متوجه شدیم که این دستورالعمل میتواند یک وجهه بین‌المللی داشته باشد، چون تمام ضوابط در آن برای برگزاری رویدادهای مختلف ووشو در نظر گرفته شده‌اند. به همین دلیل آن را به فدراسیون جهانی ارائه دادیم. خوشبختانه مسئولان مربوطه هم از این موضوع استقبال کردند. این دستورالعمل توسط دبیرکل IWUF بررسی و به کمیته پزشکی که من ریاستش را بر عهده دارم ارجاع داده شد. در این کمیته با مشورت سایر اعضا تغییراتی در آن صورت گرفته و سپس توسط فدراسیون جهانی تایید و به همه فدراسیون‌های عضو نیز ابلاغ شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *