طرح انتخاب حسابرس از شهرداری در راستای شفافیت است


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: شورای پنجم در راستای شفافیت، طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری را مطرح کرده است.

به گزارش سادس، سید حسن رسولی در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح نحوه انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه گفت: انتخاب حسابرسی جزء اختیارات شورا است. کم و کیف و چگونگی آن هم مشخص است. شورای پنجم در راستای شفافیت این طرح را مطرح کرده است و این طرح در 12 ماده در جهت انضباط مالی تدوین شده است و می تواند به مصوبه‌ای تبدیل شود که برای سال‌های بعدی هم بماند. طرح مذکورهیچ‌گونه پیچیدگی ندارد.

وی افزود: سابقه انتخاب حسابرس، مربوط به تهران و کلانشهرها است و اینها در حقیقت شهرهایی هستند که در فراخوان انتخاب حسابرس شرکت کردند و شرایط را داشته‌اند ولی در ادامه موفق نشدند که عملا انعقاد قرارداد کنند.

رسولی ادامه داد: در بند دو سابقه حسابرسی در شهرداری یک گام جلوتر است. منظور آن دسته از شرکت‌ها و موسسات هستند که دارای قرارداد انجام حسابرسی در شهرداری سازمان و موسسات و غیره هستند.

وی تاکید کرد: انتخاب حسابرس شبیه مناقصه‌ای است که برگزار می‌شود. پیمانکارانی که دارای شرایط عمومی هستند، پذیرفته شده و انتخاب می‌شوند اما در میان آنها فقط یک نفر برنده نهایی می‌شود. اگر یکی هم انتخاب شد، یعنی واجد شرایط است. ما دستمان باز نیست. برخلاف ادوار گذشته شرایط احراز را برای حسابرس مورد تایید آوردیم. بالاترین حد را گرفتیم و این مسئله دامنه عملیات را مشخص می‌کند. ما نمی‌توانیم از طریق رقابت انتخاب کنیم. جامعه حسابداران هم این مسئله را تایید کرده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *