حسینی کیا: توقع مجلس همراهی دولت در طرح تامین کالاهای اساسی بود


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توقع داشتیم دولت در طرح تامین کالاهای اساسی همراهانه گام بردارد.

به گزارش سادس، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مشکلات معیشتی حاصل سوء مدیریت و همچنین عدم اعتماد به جوانان و نگاه به خارج از کشور است. مردم ولی نعمتان دولت هستند اما سفره آن‌ها در دولت دوازدهم کوچکتر شده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی گفت: چه کسی فکر می‌کرد که قیمت تخم مرغ به مرغ، مرغ به ساندویچ، قیمت موبایل به خودرو و خودرو به مسکن بررسد، مسکن این روزها دست نیافتنی است. چه کسی فکر می کرد که پراید با پایین ترین سطح استاندارد با ۱۰۰ میلیون تومان معامله شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آقای روحانی! یادتان هست قول دادید که تحریم ها را با مذاکره بردارید؟ چند سال است که معطل مذاکره هستیم و به جایی نرسیدیم.

حسینی کیا ضمن اذعان به اینکه تعامل با دنیا یک امر مرسوم و پسندیده است، تاکید کرد: تعامل با دنیا به معنی وادادگی، تسلیم و حرکت در پازل دشمن نیست. آیا خبر دارید که بیشترین آمار دستگیر شدگان جاسوسی برای کدام دولت است؟. آیا خبر دارید که اطلاعات هسته ای چگونه در اختیار دشمن قرار می گیرد؟. آیا خبر دارید که دشمن چگونه از فروش نفت ما اطلاع پیدا می کند یا حساب های بانکی ما را رصد می کند؟. ۸۵ درصد نهاده های کشور دست چه کسی است؟ ۵۰ درصد واردات قطعات خودرو دست چه کسانی است؟ قاچاق پوشاک و سیگار توسط چه کسانی انجام می شود و پشت صحنه عدم ترخیص کالاها در گمرک چیست؟

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: مافیای گرانی روغن را چه کسانی رقم زدند؟ توقع و انتظار مجلس از دولت این بود که دولت با مجلس در طرح تامین کالاهای اساسی همراهی کند. نسخه شفابخش کشور حرکت در مسیر ولایت، انقلاب، اعتماد به جوانان و دور کردن مافیا از دولت و تن دادن به قانون است.

حسینی کیا در پایان نطق خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کاش وزارتخانه شما گوش شنوایی برای صدای کشاورزان بود.  آیا از قیمت های نجومی نهاده های دامی، کود و بذر خبر دارید؟ چاره اندیشی کنید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *