تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور


یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش سادس، این تذکرات کتبی که در جلسه علنی امروز مجلس توسط حسینعلی حاجی دلیگانی قرائت شد به شرح زیر است:

جلال محمودزاده به وزیر بهداشت و درمان:لزوم درمان رایگان بیماران کرونایی و تحت پوشش بیمه قراردادن آمپول مربوطه.

نیک بین به وزیر اقتصاد،وزیر کار و  وزیر صنعت:چرا در شاخص جهانی سهولت کسب و کار که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، در رتبه بسیار پایین ۱۲۸ از بین ۱۹۰ قرار داریم، به وزیر فرهنگ و ارشاد: چرا تولید فیلم های دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت در دولت بسیار کاهش یافته است؟ از سال ۹۰ که بحث مدافعان حرم مطرح شد چند فیلم سینمایی فاخر در این زمینه ساخته شده است؟ به رییس جمهور: اهتمام جدی نسبت به قانون برنامه ششم توسعه و تدوین سند آمایش ملی، به وزیر بهداشت: چرا در درمان کرونا از ظرفیت گسترده طب سنتی و اساتید مجرب این رشته استفاده مطلوب نمی شود؟ چرا یک مرکز درمانی در اختیار طب سنتی در موضوع کرونا قرار داده نمی شود تا برخی از افراد مبتلا به کرونا در آن بخش درمان شوند؟ به وزیر کار: چرا وزارت کار مکمل مزد کارگران را با طرح مزد منطقه ای به حاشیه می برد و چرا به وعده ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال عمل نمی کند؟

عباس مقتدایی به رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تدبیر درخصوص جلوگیری از خسارت مالی و تعطیلی آموزشگاه های پیش دبستانی و سایر مجموعه های آموزشی، به رییس جمهور: ضرورت توجه به گلایه مندی جمعی از معلولان کشور نسبت به استخدام در آموزش و پرورش، به وزیر آموزش و پرورش: توجه به دغدغه دانش آموزان رشته علوم و معارف اسلامی در دوره دوم متوسطه، به وزیر علوم: ضرورت توجه به دغدغه دانش آموزان درخصوص کنکور رشته علوم و معارف اسلامی.

میرمحمدی میبدی و ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت:علت عدم تحویل خودروهای ثبت نام شده در سال ۹۶ شرکت سایپا و اقدام فعلی این شرکت در ثبت نام جدید و اخذ وجه از مردم برای تحویل خودرو چیست؟

حبیب زاده بوکانی: به وزیر فرهنگ و ارشاد: لزوم بازنگری در مصوبه استفاده از زبان فارسی در نامگذاری اصناف.

آذری و ۳۵ نفر از نمایندگان به وزیر کشاورزی: علت عدم تامین و عرضه یارانه واکسن های داخلی و خارجی مورد نیاز دامپروران چیست؟

یعقوب رضازاده به وزیر بهداشت: رسیدگی به امکانات بیماران کرونایی و هزینه گزاف متحمل شده برای بیماران و لزوم تشکیل بخش جراحی مغز و اعصاب در شهرستان های مرزی و تصادف خیز، لزوم به کارگیری لیسانس های مامایی و پرستاری بعد از اتمام طرح در کادر وزارت بهداشت و درمان با توجه به کمبود نیرو، لزوم ممانعت از استفاده مدیران به مدت ۲ دوره در تصدی مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی استان ها

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *