انتقاد نماینده بستان آباد از نحوه برگزاری جلسات مجلس و کمیسیون‌ها در شرایط کرونا


یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌ها گفت: طبق اصل ۸۵ قانون اساسی می‌توانیم جلسات را با یک دوم حضور نمایندگان یا به صورت مجازی برگزار کنیم.

به گزارش سادس، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: طبق ماده ۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس نظم و امنیت صحن به عهده رئیس مجلس و نواب او بوده، پس دولت یا وزارت بهداشت حق تعیین تکلیف برای مجلس ندارند.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: این روزها  صحن علنی مجلس با تراکم زیاد و کمیسیون‌های مجلس با تراکم بیشتر در حال برگزاری است. خواهش من این است که طبق اصل ۸۵ قانون اساسی  جلسات را با یک دوم حضور نمایندگان به سرعت قرعه کشی برگزار کنیم.

نماینده مردم بستان آباد همچنین با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: اگر نمی‌خواهیم مجلس را یک دوم برگزار کنیم می‌توانیم از زیر ساخت‌های مجازی صحن مجلس استفاده کنیم که چندی پیش آزمایش شده و امکانات خوبی دارد.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر نوری گفت: چند روز پیش در این مورد بحث هایی در هیات رئیسه داشتیم که قرار بر این شد جلسات کمیسیون‌های مجلس را در سه سالن بزرگ یعنی تلفیق بودجه،  اصل نود یا  در سالن مشروطه  برگزار کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع را به استحضار روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان رسانده‌ایم و با نهایت رعایت پروتکل‌ها سعی می‌کنیم جلسات را برگزار کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *