آقاکوچکی: یکی از شانس های کسب مدال در توکیو هستیم


آقاکوچکی: یکی از شانس های کسب مدال در توکیو هستیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر با اشاره به آغاز اردوی این تیم از آذر گفت: بسکتبال با ویلچر یکی از شانس های کسب مدال در پارالمپیک توکیو است.

عباس آقا کوچکی در گفت و گو با سادس، درباره برنامه های پیش بینی شده برای آماده سازی تیم بسکتبال با ویلچر جهت حضور در بازیهای پارالمپیک توکیو اظهار کرد: برای این که حضور موفق در بازی‌های پارالمپیک توکیو داشته باشیم از اول آذر با هماهنگی فدراسیون اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با بازیکنان داخلی آغاز خواهد شد. البته هنوز مکان برگزاری اردو مشخص نیست.

وی گفت: چون بالای ۵۰ درصد از بازیکنان  بسکتبال با ویلچر لژیونر هستند ما مشکلی برای آماده سازی بازیکنان خود نداریم، زیرا این بازیکنان در حال حاضر در لیگ های اروپایی مرتب در تمرینات و مسابقات هستند و اردویی که برگزار می شود تنها برای شناسایی بازیکنان داخلی در کلاس های پایین است تا ما بتوانیم در سال آینده اردوی اصلی خود را با بازیکنان داخلی و لژیونر شروع کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر در پاسخ به این پرسش که آیا زمان کافی برای آماده سازی تیم دارید یا خیر، تصریح کرد: اگر لیگ باشگاه های بسکتبال با ویلچر آغاز شود، این بازیکنان علاوه بر حضور در اردو در مسابقات لیگ باشگاهی نیز شرکت می کنند و این مساله سبب آماده سازی بهتر بازیکنان می شود.  بنابراین بازیکنان با حضور در اردوی تیم ملی و لیگ باشگاه ها می توانند خود را در زمان مناسبی برای بازی های پارالمپیک آماده کنند.
وی ادامه داد:  تلاش ما بر این است که از دل لیگ و همچنین اردوی تیم ملی بهترین بازیکنان خود را شناسایی کنیم تا در سال آینده از بین بازیکنان داخلی و لژیونرها، تیم اعزامی به توکیو را مشخص نماییم. در حقیقت اردوی اصلی ما از سال آینده آغاز خواهد شد.

 آقا کوچکی گفت: این تیم در یک دوره از حضور در بازی های پارالمپیک محروم شد و در ریو نیز در جایگاه نهم ایستاد. البته با توجه به روند رشد این تیم در طی سال های اخیر در مسابقات آسیایی و جهانی، این امیدواری وجود دارد که یکی از شانس های کسب مدال در توکیو باشیم.

 سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان در پایان گفت: من یقین دارم که در این دوره از بازی های پارالمپیک، ایران حضور بهتر و شایسته تری نسبت به ریو خواهد داشت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *