تمایل فدراسیون شمشیربازی به برگزاری مسابقات در مکان‌های دیدنی خوزستان


تمایل فدراسیون شمشیربازی به برگزاری مسابقات در مکان‌های دیدنی خوزستان

سادس/خوزستان دبیر فدراسیون شمشیربازی با اشاره به تمایل این فدراسیون به برگزاری رقابت‌های جایزه بزرگ کشور در مکان‌های دیدنی استان خورستان، گفت: برگزاری مسابقات در چنین اماکنی می‌تواند در بخش همگانی و گسترش رشته شمشیربازی تاثیر داشته باشد.

محسن وحدانی در مجمع انتخاب رئیس هیات شمشیربازی خوزستان که امروز (۲۲ آبان‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: امروز شاهد حضور پیشکسوتانی چون آقای سیهان‌زاده و طیبی هستیم که در مسابقات پیشکسوتان کشور نیز حضور پیدا می کنند که امیدوارم از ظرفیت این دوستان استفاده شود و بتوانیم در رشته شمشیربازی خوزستان به آن نقطه‌ مدنظر فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برسیم.

به گزارش سادس، وی درباره تاخیر در برگزاری این مجمع، گفت: دلیل تاخیر چندین باره در برگزاری مجمع این بود که آقای باقرزاده، رییس فدراسیون قصد داشت خودش در این مجمع حضور پیدا کند. برای مجمع امروز نیز به همین صورت بود اما باتوجه به تزریق واکسن آنفلوآنزا در ۲ روز گذشته و بیماری که داشت، حال‌شان مساعد نبود و به همین دلیل نتوانست در این‌جا حضور پیدا کند که بابت این موضوع نیز عذرخواهی کرد.

دبیر فدراسیون شمشیربازی خاطر نشان کرد: این قول را از طرف رییس فدراسیون می‌دهم که مربیان و داورانی را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی به خوزستان اعزام کنیم. مربیان ملی در هر سه اسلحه را به این استان اعزام خواهیم کرد و حتی حق الزحمه آن‌ها را از طریق فدراسیون پرداخت می‌کنیم و این حداقل کاری است که فدراسیون می‌تواند برای خوزستان انجام دهد.

وی با اشاره به ارتباط خوب رییس هیات شمشیربازی خوزستان با فدراسیون، گفت: آقای روشن‌پور به صورت یک‌روز در میان با فدراسیون در ارتباط است در حالی که در گذشته به این صورت نبود و این نشان می‌دهد که آینده خوبی در شمشیربازی خوزستان خواهیم داشت. روشن‌پور مشتاقانه کار را پیگیری می‌کند.

وحدانی درباره تجهیزات شمشیربازی و اختصاص به استان خوزستان نیز گفت: ما در وارد کردن محموله تجهیزات شمشیربازی به کشور به مشکل برخورد کرده‌ایم. ۱۲ سال پیش محموله‌ای را آوردیم که اتفاقا از طریق همین استان خوزستان بود که خیلی سخت انجام شد و ۱۰ سال از همین تجهیزات استفاده کردیم. به هر حال کمبود تجهیزات، مشکل اصلی تمام استان‌ها است که البته در این زمینه جلسه‌ای داشتیم و امیدواریم راهکاری پیدا کنیم و بتوانیم موضوع را از طریق گمرگ پیگیری و تجهیزاتی را وارد کشور کنیم. قطعا این تجهیزات به استان‌های محروم اهدا خواهد شد. همچنین این قول را می‌دهیم که در اولین مسابقات جهانی و آسیایی شمشمیربازی، آقای روشن‌پور رئیس هیات خوزستان را همراه با تیم‌ملی اعزام خواهیم کرد تا تجهیزاتی خریداری و وارد استان خوزستان شود.

وی با بیان این‌که خوزستان سهم بزرگی در ورزش کشور دارد، عنوان کرد: علاقه‌مندیم در مسابقات لیگ شمشیربازی سال آینده، خوزستان با نماینده‌ای که حرف برای گفتن داشته باشد، قهرمان شود. متاسفانه امسال باتوجه به شیوع کرونا، نمی‌توانیم لیگ شمشمیربازی خوبی را برگزار کنیم.

دبیر فدراسیون شمشیربازی در پایان نیز عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای با شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی برای برگزاری مسابقات در مکان‌های دیدنی منعقد کرده‌ایم که می‌تواند در بخش همگانی و گسترش رشته شمشیربازی نیز تاثیر داشته باشد. استان خوزستان نیز می‌تواند در این زمینه گام بردارد و مسابقات جایزه بزرگ برگزار کند و این ظرفیت در این استان وجود دارد. ما هم می‌توانیم برنامه‌های بزرگ و مسابقات جایزه بزرگ کشور را در مکان‌های دیدنی استان خوزستان برگزار کنیم. در بحث پخش زنده این مسابقات نیز خود ما همکاری لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *