افتتاح مترو برج میلاد در هفته آینده


مدیر عامل مترو تهران با بیان اینکه قول دادیم تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو را به بهره برداری برسانیم اعلام کرد: هفته آینده ایستگاه مترو برج میلاد به بهره برداری می رسد.

به گزارش سادس، علی امام عصر امروز در مراسم آغاز احداث عملیات پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط ۳ مترو که با حضور شهردار تهران برگزار شد، با بیان اینکه خط ۳ در چند مرحله به بهره برداری رسیده و امسال در نظر داریم تنها ایستگاه باقیمانده از این خط یعنی اقدسیه را نیز افتتاح کنیم، گفت: بر اساس طرح اولیه پرونده خط ۳ بسته می شود اما نبود پایانه یکی از نقص های بزرگ این خط بود که سرویس دهی مطلوب و بهره برداری مناسب از شبکه مترو را دچار اختلال می کرد که امروز کلنگ ساخت این پایانه به زمین زده می شود.

وی با بیان اینکه توسعه جنوبی خط ۳ در طرح جامع ریلی پیش بینی شده و سال گذشته نیز با پیگیری های شهردار، رئیس شورای شهر و تصویب کمیسیون ماده ۵ ، ساخت پردیس سلامت علوم پزشکی تهران در منطقه ۱۸ به تصویب رسید که امروز با آغاز توسعه جنوبی خط ۳ سرویس دهی به این بیمارستان و همچنین اتصال مترو به اسلامشهر صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه هم پایانه و هم توسعه جنوبی خط ۳ به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته مناقصه انتخاب پیمانکار این خط برگزار شد که برای اولین بار به صورت ۷۰ به ۳۰ درصد معامله انجام شد گفت: بر این اساس پیمانکار ۳۰ درصد هزینه را نقدا دریافت کرده و ۷۰ درصد نیز از طریق مجتمع ایستگاهی کار خود را پیش خواهد برد.

مدیرعامل مترو تهران در خاتمه همچنین اظهار کرد: با خبر شدیم که مشکلات اوراق مشارکت نیز در حال برطرف شدن است و امیدواریم با همت و پیگیری مسئولان شهرداری علاوه بر این اوراق مشارکت از بودجه مترو نیز در راستای توسعه خطوط و افتتاح ایستگاه ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *