استعلام فدراسیون از فیفا برای بازگرداندن فغانی به فهرست داوران ایران


استعلام فدراسیون از فیفا برای بازگرداندن فغانی به فهرست داوران ایران

سرپرست فدراسیون فوتبال، کمیته داوران را مامور کرد به قید فوریت موضوع دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مرتبط با معرفی علیرضا فغانی در فهرست داوران بین‌المللی فوتبال ایران را از طریق فیفا مجددا بررسی کند.

به گزارش سادس، در پی اعتراضات گسترده جامعه فوتبال و داوری به حذف علیرضا فغانی، برجسته‌ترین داور ایرانی تاریخ فوتبال ایران از فهرست داوران بین‌المللی، فدراسیون فوتبال اعلام کرد: حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال از فریدون اصفهانیان، سرپرست کمیته داوران خواست در اسرع وقت و به قید فوریت موضوع دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مرتبط با معرفی علیرضا فغانی در فهرست داوران بین‌المللی فوتبال کشورمان را از طریق فیفا مجددا بررسی کند و نظر این کمیته را برای اقدامات بعدی به اطلاع سرپرست فدراسیون برساند.

علیرضا فغانی در گفت‌وگوی اخیر خود درباره حذف از فهرست داوران بین‌المللی فوتبال و احتمال از دست دادن جام‌جهانی ۲۰۲۲ و از دست رفتن افتخارآفرینی برای فوتبال ایران گفت:  یکی دو تا تماس داشتم که به من گفتند به خاطر مسائل مربوط به حراست بوده که من پیگیری کردم و فهمیدم چنین چیزی نبوده است. من هیچ‌وقت نه سیاسی بودم و نه مشکلی داشتم. مسوول کمیته داوران گفته طبق آیین‌نامه فیفا من باید یک سال گذشته را داخل ایران سوت می‌زدم و ما از AFC استعلام گرفتیم و آن‌ها مخالفت کردند. در صورتی که چیزی که من خبر دارم این است که مسوولان AFC به فیفا ارجاع دادند و فیفا هم به دپارتمان داوری گفته چون ایشان در یک سال گذشته در یک لیگ تاپ آسیا (لیگ استرالیا) سوت می‌زده مشکلی ندارد و می‌تواند اسمش در لیست بین‌المللی قرار بگیرد. 

فغانی اضافه کرد: بعضی از اعضای کمیته داوران گفته‌اند که در فهرستی که امضا کرده‌اند نام علیرضا فغانی وجود داشته. ان‌شاءالله که آقای اصفهانیان و دوستان دور بعد هم باشند اما کسانی که معلوم نیست تا دو ماه بعدی باشند یا نباشند، مسائل شخصی را در کار لحاظ می‌کنند. از دیروز یک سری عکس مدارک و چک برای من ارسال شده و گفته‌اند این وسط پول‌هایی داده شده است. من هم گفتم در جایگاهی نیستم که صحت و سقم این قضیه را بدانم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *